Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

SEO Ne Demek?

SEO
07.04.2020
11
SEO Ne Demek?

SEO Ne Demek?

SEO Ne Demek? Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir web sitesinin veya web sayfasının görünürlüğünü, web sitesi trafiğini kalitesini ve miktarını artırma sürecidir .

SEO, organik sonuçların iyileştirilmesini ifade eder. Ve doğrudan trafik/ziyaretçileri ve ücretli yerleştirme alımını kabul etmez.

SEO, görsel arama , video arama , akademik arama , haber araması ve sektöre özgü dikey arama motorları dahil olmak üzere farklı arama türlerini hedefleyebilir.

Bir Web sitesini optimize etmek, içeriğini düzenlemeyi, içerik eklemeyi ve HTML ve ilişkili kodlamayı değiştirerek hem belirli anahtar kelimelere olan ilgisini arttırmayı hem de Google ,Yahoo vb.gibi arama motorlarının dizin oluşturma etkinliklerinin önündeki engelleri kaldırmayı içerebilir. Geri dönüş sayısını artırmak için bir siteye teşvik etmek , veya başka siteden gelen bağlantılar da farklı bir SEO taktiğidir.

Mayıs 2015’e kadar, Mobil Arama masaüstü aramayı aşmıştı.

Bir İnternet pazarlama stratejisi olan SEO, arama motorları nasıl çalışır diye düşünür. Bilgisayarda programlanmış algoritmalar, arama motoru davranışları, insanlar ne arıyor?

SEO, Yerel arama motoru optimizasyonundan farklıdır, çünkü ikincisi, bir işletmenin çevrimiçi varlığını optimize etmeye odaklanmıştır, böylece bir kullanıcı, ürün veya hizmetleri için yerel bir arama yaptığında web sayfaları arama motorları tarafından görüntülenecektir. Eskisine göre daha ulusal veya uluslararası aramalar odaklanmıştır.

Web yöneticileri ve içerik sağlayıcıları, ilk arama motorları erken Web kataloglama gibi 1990’ların ortalarında arama motorları için web sitelerini optimize etmeye başladı.

Web sitesi sahipleri arama motoru sonuçlarında yüksek rütbeli ve görünürlük değerinin olduğunu fark etti.

Beyaz şapka ve siyah şapka SEO uygulayıcıları için bir fırsat yaratmak. Endüstri analisti Danny Sullivan’a göre, “arama motoru optimizasyonu” ifadesi muhtemelen 1997’de kullanılmaya başlandı. Sullivan, Bruce Clay’i terimi popülerleştiren ilk insanlardan biri olarak görüyor.

2 Mayıs 2007’de, Jason Gambert, Arizona’daki Ticari Marka bürosunu ikna ederek SEO terimini markalaştırmaya çalıştı.

Anahtar Kelime

SEO‘nun anahtar kelimelerin manipülasyonunu içeren bir “süreç” olduğunu ve bir “pazarlama hizmeti olmadığını söyledi.”

Arama algoritmalarının erken sürümleri, aliweb gibi motorlardaki anahtar kelime meta etiketi veya dizin dosyaları gibi webmaster tarafından sağlanan bilgilere dayanıyordu . Meta etiketleri her sayfanın içeriği için bir rehber sağlar. Bununla birlikte, webmaster’ın meta etiketindeki anahtar kelime seçimi, sitenin gerçek içeriğinin yanlış bir temsili olabileceğinden, meta verileri dizin sayfalarına kullanmanın güvenirliği kalmamıştır.

Meta etiketlerdeki yanlış, eksik ve tutarsız veriler, sayfaların alakasız aramaları için sıralanmasına neden olabilir.

Sadece bir web yöneticisinin kontrolü içinde olan anahtar kelime yoğunluğu gibi faktörlere çok fazla güvenerek, erken arama motorları kötüye kullanım ve sıralama manipülasyonundan muzdaripti.

Kullanıcılarına daha iyi sonuçlar sağlamak için arama motorları, sonuç sayfalarının vicdansız web yöneticileri tarafından çok sayıda anahtar kelimeyle doldurulmuş ilgisiz sayfalar yerine en alakalı arama sonuçlarını gösterdiğinden emin olmak için adapte olmalıydı.

Bu, semantik sinyalleri puanlamak için daha bütünsel bir sürece terim yoğunluğuna olan güvenden uzaklaşmak anlamına geliyordu.

Bir arama motorunun başarısı ve popülaritesi, herhangi bir arama için en alakalı sonuçları üretme yeteneği ile belirlendiğinden, kalitesiz veya alakasız arama sonuçları, kullanıcıların diğer arama kaynaklarını bulmasına neden olabilir.

Arama motorları, web yöneticilerinin manipüle etmesi daha zor olan ek faktörleri dikkate alarak daha karmaşık sıralama algoritmaları geliştirerek yanıt verdi. 2005 yılında, bir yıllık konferans, Airweb, arama motoru optimizasyonu ve ilgili konular ile ilgili uygulayıcıları ve araştırmacıları bir araya geldi.

2015 yılında, Google’ın gelecekteki ürünler içinde önemli bir özellik olarak mobil aramayı geliştirip tanıttığı bildirildi. Buna karşılık, birçok marka kendi İnternet pazarlama stratejileri için farklı bir yaklaşım almaya başladı.

Yöntemler ( Dizine Ekleme )

Arama motorları, Bir kullanıcının hangi web sitelerini aradığını yorumlamak için karmaşık matematiksel algoritmalar kullanır.

Bu şemada, her kabarcık bir Web sitesini temsil ediyorsa, bazen örümcekler olarak adlandırılan programlar bu bağlantıları temsil eden oklarla hangi sitelerin diğer sitelere bağlandığını ifade eder.

Daha fazla gelen bağlantılar veya daha güçlü bağlantılar elde eden web sitelerinin daha önemli olduğu ve kullanıcının ne aradığı tahmin edilmektedir. Bu örnekte, web sitesi bir çok sayıda gelen bağlantıları alıcı olduğundan, daha yüksek bir web arama sıralamasında yer alıyor.

Pazarlama Stratejisi 

SEO, her web sitesi için uygun bir strateji değildir ve diğer İnternet pazarlama stratejileri, site operatörünün hedeflerine bağlı olarak tıklama başına ödeme (BGBG) kampanyaları aracılığıyla ücretli reklam gibi daha etkili olabilir. Arama motoru pazarlaması (SEM), arama motoru reklam kampanyalarını tasarlama, çalıştırma ve optimize etme uygulamasıdır.

2015 Kasım ayında, Google halka kendi arama kalitesi değerlendirme kılavuzlarının tam 160 sayfa sürümünü yayınladı. Hangi “kullanılabilirliğin” daha iyi olduğuna ve Mobil Kullanım için uygun olduğuna karar vermek için halka danıştı. Son yıllarda mobil pazar patladı, masaüstü kullanımını solladı. Ekim ayında StatCounter tarafından gösterildiği gibi 2016 ‘da neredeyse  2.5 milyon web sitesi için arama yapıldı ve 51.3 % sayfaların bir mobil cihaz tarafından yüklendi

Google , Web sitelerini Google Arama konsolunu, Mobil dostu testi kullanmaya teşvik ederek mobil kullanımın popülerliğini kullanan şirketlerden biri olmuştur.

Arama motorları algoritmalarını değiştirebilir, bir web sitesinin yerleşimini etkileyebilir, bu muhtemelen ciddi bir trafik kaybına neden olacaktır.

Google’ın CEO’su Eric Schmidt’e göre, 2010 yılında Google 500’den fazla algoritma değişikliği yaptı-günde neredeyse 2 tane. Web tarayıcıları açısından erişilebilirliğe ek olarak, kullanıcı web erişilebilirliği SEO için giderek daha önemli hale gelmiştir.

Uluslararası pazarlar

Optimizasyon teknikleri, hedef pazardaki baskın arama motorlarına göre son derece hassasiyet ile ayarlanmıştır. Google gibi arama motorlarının pazar payları pazardan pazara değişir. 2003 yılında Danny Sullivan, Google’ın tüm aramaların yaklaşık %75’ini temsil ettiğini belirtti.

Amerika Birleşik Devletleri dışındaki pazarlarda, Google’ın payı genellikle daha büyüktür ve Google 2007 itibariyle dünya çapında baskın arama motoru olmaya devam etmektedir. 2006 yılı itibariyle Google, Almanya’da %85-90 pazar payına sahipti. O zamanlar ABD’de yüzlerce SEO firması varken, Almanya’da sadece beş tane vardı. Haziran 2008 itibariyle, İngiltere’de Google pazar payı hitwise göre %90 yakın oldu.

2009 itibariyle, Google önde gelen arama motoru olma özelliğini kaybederek sadece birkaç büyük pazarda söz sahibiydi. Çoğu durumda, Google belirli bir pazarda lider olmadığında, yerel bir oyuncunun gerisinde kalıyor. En önemli örnek pazarlar Çin, Japonya, Güney Kore, Rusya ve Çek Cumhuriyeti gibi yerlerde sırasıyla Baidu, Yahoo! Japonya, Naver, Yandex ve Seznam pazar liderleridir.

Yasal emsaller

17 Ekim 2002’de Searchking, Oklahoma’nın Batı bölgesi olan ABD bölge Mahkemesinde arama motoru Google’a karşı dava açtı. Searchking’in iddiası, Google’ın spamdexing’i önleme taktiklerinin sözleşme ilişkilerine haksız bir müdahale oluşturmasıydı. 27 Mayıs 2003’te mahkeme, Google’ın şikayeti reddetme önerisini kabul etti.

Mart 2006’da, Kinderstart arama motoru sıralaması üzerine Google’a karşı dava açtı.

Kinderstart’ın web sitesi dava öncesinde Google’ın dizininden kaldırıldı ve siteye yapılan trafik miktarı %70 oranında düştü. 16 Mart 2007’de, Kaliforniya Kuzey Bölgesi ( San Jose Bölümü) için Amerika Birleşik Devletleri Bölge Mahkemesi, kinderstart’ın şikayetini değiştirme izni olmadan reddetti ve Kinderstart’ın avukatına karşı kural 11 yaptırımı için Google’ın önerisini kısmen kabul etti ve Google’ın yasal giderlerinin bir kısmını ödemesini istedi.

Bir önceki yazımız olan SEO temelleri: SEO’da başarılı olmak için başlangıç kılavuzu başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi