Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

SEO temelleri: SEO’da başarılı olmak için başlangıç kılavuzu

SEO
07.04.2020
5
SEO temelleri: SEO’da başarılı olmak için başlangıç kılavuzu

SEO’nun çok zor olduğunu ve çabaya değmediğini hissediyor musunuz?

SEO o kadar da karmaşık değil. Oldukça basit—ya da en azından bazı temelleri var.

Ama temeller sizi üst sıralara getirmek için yetmiyor, değil mi?

İşte gerçekler :

Bu yazıda, SEO başarısı için beş temel adımı öğreneceksiniz:

  1. Müşterilerinizin ne aradığını nasıl anlayabilirsiniz
  2. Hedef anahtar kelimeleriniz için web sayfalarınızı nasıl optimize edebilirsiniz
  3. Web sitenizin hem arama motorları hem de insanlar için erişilebilir olduğundan emin olmalısınız
  4. Diğer web sitelerinden kendi sitenize nasıl bağlantı alabilirsiniz

Daha fazla uzatmadan, başlayalım.

Adım 1: müşterilerinizin gerçekte ne aradığını öğrenin

Müşterilerinizin ne aradığını bilmeden web sitenizi optimize edemezsiniz. Bu çok açık.

Bunu nasıl anlayacağız? En iyi başlangıç noktası sağduyunuzu kullanmaktır.

Dublin, İrlanda’da bir otel işlettiğinizi düşünün.

Müşterilerinizin muhtemelen ne gibi şeyler aradığını tahmin etmek için bir SEO dehası olmanıza gerek yok.

  • ’Dublin’deki oteller’
  • ’Dublin konaklama yeri’
  • ‘Dublin konaklama’

Başka bir şey yapmadan önce, müşterilerinizin ne aradığını düşünün ve fikirlerinizi bir not defteri’nde not edin.

Onlara doğrudanda sorabilirsiniz.

Bitti mi? İyi.

Biraz daha araştırma yapalım.

a) müşterilerinizin yaptığı daha ayrıntılı aramaları araştırın

Artık insanların işinizi nasıl aradığını bildiğinize göre, insanların yaptıklarınızla ilgili olarak

yaptıkları ayrıntılı aramalara daha derinden bakma zamanı geldi.

Başlamak için basit bir yol, Google otomatik tamamlama sonuçlarına bakmaktır.

Google’a gidin ve arama kutusuna bir sorgu yazmaya başlayın, ancak Enter tuşuna basmayın.

Google, kullanıcıların kullandığı bazı ek arama terimlerini hemen önerecektir:

Bu adımı tekrarlayabilir ve alfabenin her harfini ekleyerek daha fazla sonuç alabilirsiniz:

Bu çok zor geliyorsa, Anahtar Kelimeler Explorer’a gidin ve arama önerileri raporuna göz atın.

Bu rapor, işlemi etkili bir şekilde otomatikleştirir ve aylık arama hacmi ve anahtar kelime zorluğu gibi

değerli SEO metriklerinin yanı sıra Google otomatik tamamlama tarafından oluşturulan anahtar kelimeleri gösterir.

İnsanların sorduğu (ve aradığı) soruları öğrenmekle ilgileniyorsanız, Google sonuçlarında

bir “insana sor” kutusu olup olmadığını kontrol edin…

… veya anahtar kelimeler Gezgini’nde soru raporunu kontrol edin:

b) alanınızda popüler ve ilgi çekici konuları bulun

İçerik pazarlaması, hedef müşterilerinizi çekmek için yararlı ve değerli bir içerik oluşturma sanatıdır.

Bunun için Reddit ile başlamanızı tavsiye ederim .

Sektörünüzle ilgili bir subreddit bulun (örneğin, r/ırishtourism ). İnsanların ne hakkında

konuştuklarına ve hangi ağların en popüler olduğuna bakın.

İşleri bir adım daha ileri götürmek ister misiniz?

İçerik Gezgini’ni Girin .

Content Explorer, belirli bir alanda en popüler ve ilgi çekici olanı anlamak için en hızlı

ve güvenilir yöntemlerden birini sağlar.

İşte ‘İrlanda seyahat’ için aradığımda ne var:

Sadece bir avuç bağlantıya sahip olsalar bile, önemli miktarda arama trafiği elde eden

sayfaları bulmak için filtreleri nasıl kullandığıma dikkat edin. Bu, sıralanması kolay

olması gereken ilgili popüler konuları hızlı bir şekilde tanımlamamı sağlar.

Bu sayfaların her birinin “ayrıntılar” menüsüne basarak sıraladığı anahtar kelimeleri

bile görebiliyorum.

Seyahat ipuçları popüler gibi görünüyor. Bu bana ziyaretçileri ve sosyal paylaşımları

çekmek için bir seyahat rehberi yayınlayabileceğimiz fikrini veriyor.

c) Başka bir yere bakarak anahtar kelime listenizi genişletin

Google Arama Sonuçları ve profesyonel anahtar kelime araçları size başlamak için

çok şey verebilir, ancak hiçbir şekilde yeterli değildir.

Bunu şahsen yapmak harika, ama aynı zamanda çok zaman alıcı.

Yani burada ilgili konu hakkında konuşurken insanlar kullandığı kelimeleri bulabileceğiniz

birkaç yer vardır:

  • Forumlar
  • Quora / Reddit
  • Facebook / Facebook grupları

Çok sayıda ziyaretçi ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe sahip herhangi

bir web sitesi veya sosyal ağ, ilham kaynağı ve anahtar kelime fikirleri olarak hizmet edebilir.

Podcast de ilham iyi bir kaynak olabilir…

Burada yaratıcı olmaktan korkmayın. İlham ve anahtar kelime fikirleri etrafınızda.

d) hedeflediğiniz anahtar kelimelerin arkasındaki metrikleri anlama

Çoğu insan, anahtar kelime araştırması yaparken tamamen aşağıdaki iki metriğe odaklanır:

  • arama hacmi (ortalama aylık aramaların sayısı) ve
  • anahtar kelime zorluğu (bu terim için arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmenin
  • ne kadar kolay veya zor olacağı konusunda bir tahmin).

Bunlar, anahtar kelimenin potansiyeline ve bunun için sıralamanın ne kadar zor olacağı

konusunda yararlı bilgiler sağladıkları için önemlidir.

Ancak, yalnızca arama birimine bakmak yerine, her anahtar kelime için gerçek arama trafiği

potansiyelini anlamaya çalışmalısınız.

Ahrefs’te, Anahtar Kelimeler Gezgini’nde SERP genel bakışındaki geçerli üst düzey

sayfaların trafik istatistiklerine bakarak bunu yapabilirsiniz:

Bu, en üst düzey sayfaların her birine tahmini toplam aylık arama trafiğini bildirir.

Gerçek trafik potansiyelinin, araştırdığınız anahtar kelimenin arama hacmini önemli

ölçüde aşabileceğini unutmayın.

Adım 2: Optimize edilmiş sayfalar oluşturun

Anahtar kelime araştırması, daha organik arama trafiği çeken bu yolda sadece ilk adımdır.

Ayrıca sayfalarınızın iyi yapılandırılmış olduğundan emin olun ve seçtiğiniz anahtar

kelimeleri sıralamak için arama arkasındaki kişiyi tatmin etmek gerekir.

Optimizasyon çabalarınız, ziyaretçilerinizin web sitenizin sağladığı kullanıcı deneyiminden

( UX ) keyif aldığından emin olmakla başlamalıdır. İçeriği tüketmeyi kolaylaştıran tasarım

ve tipografi kullanın ve pop-up’lar, tercih kutuları vb. gibi gereksiz öğeleri kaldırın.

Bu okuyucularınızı rahatsız edebilir.

Sayfa optimizasyonu, SEO stratejinizin bir sonraki adımıdır.

Sayfalarınız arama motorları için optimize edilmezse, “en iyi” içeriğe sahip en

iyi anahtar kelimeleri hedeflemek bile size yardımcı olmaz.

Aşağıdaki bölümlerde tartıştığım özellikleri uygulamak için birçok yol var, ancak web siteniz

için WordPress kullanıyorsanız, önce YOAST SEO gibi bir SEO eklentisi yüklemenizi öneririm .

Bu ücretsiz ve kullanımı basit, ve on-page SEO yeni olanlar için mükemmel.

Arama motorunda başarı için sayfalarınızı aşağıdaki gibi ayarlayabilirsiniz.

a) ‘arama amacı’ile uyumlu içerik oluşturun

Kısacası, insanların üç çeşit arama amacı vardır.

  1. Seyir : belirli bir web sitesi arıyorlar, örneğin ‘ Dublin havaalanı’
  2. Bilgilendirme : belirli bir konu hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorlar, örneğin ‘Dublin’de yapılacak şeyler’
  3. İşlem : belirli bir ürün/hizmet satın almak istiyorlar, örneğin ‘Dublin’de kitap oteli’

Doğal olarak, yüksek düzeyde ticari ilgi ile yapılan aramalar, bir iş açısından daha değerlidir,

çünkü onları yapan insanlar satın almaya daha yakındır ve böylece sitenize girerlerse

para harcama olasılığı daha yüksektir.

Ahrefs Keywords Explorer üzerinden ” Dublin’de en iyi otel” için en iyi 10 sıralama

sayfasını belirleyin.

Burada hemen hemen tüm üst düzey sonuçlar blog gönderileri ve listicles-yani,

bilgilendirme sonuçları olduğunu görebilirsiniz.

Buradaki mantık, Google’ın birincil hedefi kullanıcılarını tatmin etmek olduğu için,

algoritmalarının belirli bir terimi arayan kişilerin davranışlarını yakından takip etmesi

ve aramalarının amacını karşılayacak sonuçlar sunmaya çalışmasıdır.

Böylece, mevcut üst düzey sayfalar arasındaki ortaklıklara bakarak arama niyetini çıkarabilirsiniz.

Hedeflediğiniz sorgunun arkasındaki arama amacını anlamadan asla içerik oluşturmayın.

b) kısa, açıklayıcı URL’ler kullanın

Sayfanızın web adresi, arama motorlarına konuyla ilgili bir sinyal gönderir.

Bu hakkı ilk seferinde doğru seçmenizi tavsiye ederim. Çünkü mümkünse değiştirmekten kaçınmalısınız.

İşte Google’ın URL’ler hakkında tavsiyesi:

Bir sitenin URL yapısı mümkün olduğunca basit olmalıdır. İçeriğinizi organize etmeyi düşünün,

böylece URL’ler mantıksal olarak ve insanlar için en anlaşılır bir şekilde oluşturulur

(mümkün olduğunda, uzun kimlik numaraları yerine okunabilir kelimeler).

C) zorlayıcı meta başlıklar ve açıklamalar oluşturun

Web sayfaları, arama motorlarının arama sonuçlarını oluştururken kullandığı iki özel özelliğe sahiptir:

Adından da anlaşılacağı aksine, meta başlık etiketi sayfanızda herhangi bir yerde görünmüyor.

Sadece tarayıcı sekmesinin adını ayarlar. Google ve diğer arama motorları sayfayı arama sonuçlarında

gösterirken kullanır.

Google, ayarladığınız başlık etiketlerine her zaman saygı duymaz. Bazen biraz farklı bir şey göstermeyi seçer.

Başlık etiketi, bir başlık yazmak için harika bir fırsattır.:

Meta açıklamaları da önemlidir, çünkü bunlar da tıklama oranını etkileyebilir.

Tıklama oranı doğrudan bir sıralama faktörü olduğu düşünülez, ancak aramadan ne kadar

trafik aldığınızı doğrudan etkiler.

Kesme riskini önlemek istiyorsanız, meta açıklamalarınız ~ 155 karakteri geçmemelidir.

Bunları sınırlar içinde tutmak için yukarıda belirtilen piksel aracını kullanın.

d)üstbilgileri ve alt başlıkları kullanın

Arama motorlarının sayfanızın yapısını ve her bölümün önemini anlamasını kolaylaştırmak

için başlıklar için standart HTML biçimini ( H1-H6 ) kullanın.

Başlık 1, içeriğinizin sayfa başlığı için ayrılmalıdır ve ideal olarak hedeflediğiniz ana anahtar

kelimeyi (veya ana anahtar kelimeyle yakından ilişkili bir şeyi) içermelidir.

Sayfa başına birden fazla H1 etiketine sahip olabilirsiniz.

Sayfanızdaki ana bölümlerin başlıkları için başlık 2 kullanılmalıdır. Ayrıca hedeflediğini

ana anahtar kelimeyi de içermelidir.

İçeriğinizde her bir adım daha derine indiğinizde, bir sonraki başlık türünü kullanın,

örneğin, H2 bölümündeki alt başlıklar için Başlık 3 vb.

İşte iyi yapılandırılmış bir içerik parçası neye benziyor:

  • H1: Dublin’e  ilk kez seyehat edecekler rehber
    • H2: Yerler Ve Konumlar
      • H3: Trinity Koleji
        • H4: Kells Sergisi & eski Kütüphanesi
      • H3: Guinness Depo
        • H4: Yerçekimi Bar
      • H3: Tapınak Bar Alanı
    • H2: Konaklama
      • H3: Otel 1
      • H3: Otel 2
      • H3: Otel 3
    • H2: Restoranlar
      • H3: lüks restoran
      • H3: Gastropub
      • H3: başka bir kalça yeri
    • H2: Barlar
      • H3: canlı müzik ile Bar
      • H3: büyük kokteyller ile Bar
      • H3: çok turistik bar
    • H2: Sonuç

Açık ve kapsamlı bir yapıyı takiben, arama motorlarının içeriğinizi kategorize etmesini

kolaylaştırır ve aynı zamanda insan okuyucularına yardımcı olur.

F) şema kurma

Şema web sitenizin arama sonuçlarında nasıl göründüğünü geliştirmek için popüler bir yol

haline gelmiştir. Örneğin, arama sonuçları girişinize derecelendirme

eklemek için kullanabilirsiniz, böylece daha belirgin hale getirebilirsiniz.

Şemayı kullanmaya başlamak için, resmi belgeleri ve yapılandırılmış verileri oluşturmanıza

ve test etmenize izin veren bu araçları kontrol etmelisiniz.

Bir önceki yazımız olan 2020’de Dijital Pazarlama Nasıl Değişecek başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi