Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?
Yapılandırılmış veriler, web sayfası hakkındaki bilgileri işaretlemek için standartlaştırılmış bir formattır. Web sayfasının ne hakkında olduğunu daha iyi anlamak için Google, Bing ve diğerleri gibi arama motorlarına hizmet eder.
Arama motoru web sayfasının içeriğini anladığında, uygun arama sorguları için hizmet edebilir. Yapılandırılmış veri görsel kullanıcı deneyimini geliştirmek için, sözde zengin parçacıkları arama motorları tarafından kullanılabilir.
Yazı İçi Başlıklar
- 1 Yapılandırılmış veri biçimleri
- 2 Yapılandırılmış veri biçimlendirme örnekleri
- 3 Yapılandırılmış verilerde hangi öğeler işaretlenebilir
- 4 Web sitesi neden zengin bir snippet olarak görünmüyor?
- 5 En iyi uygulamalar
- 6 Yapılandırılmış verilerin SEO üzerindeki etkisi
- 7 Şema ve açık grafik
- 8 Web sitesine şema yapılandırılmış veri ekleme
- 9 Yapılandırılmış verileri doğrulama
Yapılandırılmış veri biçimleri
Sayfanızda yapılandırılmış verileri işaretlemek için birden çok yolu vardır.
- Json-ld: sayfa başlığında kullanılan json komut dosyası. Tavsiye ediyorum.
- RDFa: bir sayfadaki öğeleri ve değerleri
typeof
veproperty
HTML özniteliklerini vurgular.
- Microdata: bir sayfadaki öğeleri ve değerleri
itemtype
veitemprop
HTML özniteliklerini vurgular.
Aşağıdaki biçimlendirme türleri yaygın olarak kullanılmaz, ancak Google bunu ayrıştırabilir:
- Microformats: öznitelik içindeki bir sayfadaki verileri yapılandıran HTML etiketleri
class
. Tam kelime açık microformats.org - Sayfa tarihi: Google, tarihi doğrudan sayfa metninden ayrıştırabilir. En iyi sonuçlar için, tam olarak belirtilen bir yıl ile ISO 8601 tarih formatlarını kullanın.
Yapılandırılmış veri biçimlendirme örnekleri
Yapılandırılmış verileri biçimlendirmenin en yaygın dört yolunun örnekleri aşağıda verilmiştir.
- JSON-LD
- Mikro veri
- RDFa
- Mikro formatlar
" data-translation=" " data-type="trSpan" style="box-sizing: border-box;"></komut>
Yapılandırılmış veri biçimlendirme için en yaygın ve önerilen yol JSON-LD’DİR. Kodu temiz ve güzel yapılandırılmış tutar. Bu, biçimlendirme manuel olarak düzenlendiğinde kullanışlıdır ve jeneratörler için böyle bir biçimlendirme oluşturmak kolaydır.
Yapılandırılmış verilerde hangi öğeler işaretlenebilir
İşaretlenebilecek çok sayıda nesne ve bilgi var. Hepsinin özeti, yapılandırılmış veriler için paylaşılan kelime dağarcığında bulunabilir Schema.org. yapılandırılmış veri biçimlendirme için şu anda desteklenen tüm şemaların bir listesini içerir.
Şu anda Google arama motoru tarafından desteklenen öğeler şunlardır:
- Makale
- Yerel işletme
- Müzik
- Tarif
- Eleştirmen incelemesi
- Video
- TV & film
- Ürün
- Olay
Tüm bu öğeler SERP daha görsel çekiciliği ile görüntüleyebilir (organik arama sonuçlarıyla karşılaştırıldığında). Bu gelişmiş arama sonucu öğeleri zengin parçacıkları denir.
Ayrıntılı açıklamalar ve uygulama kılavuzları için lütfen bilmeniz gereken 28 zengin snippet’lerle ilgili makalemize bakın .
Web sitesi neden zengin bir snippet olarak görünmüyor?
Yapılandırılmış verilerin web sitenize uygulanması, web sayfasının arama sonuçlarında zengin bir snippet olarak sunulacağını garanti etmez.
Yapılandırılmış veriler sadece sayfanızda ne olduğunu açıklar. Bir arama motoru bu verileri keşfeder, o özellikli olması için yeterince iyi olup olmadığını dikkate alır. Google, Web sitenizin arama geçmişinin, konumunun ve diğerlerinin güvenilirliği ve yetkisi gibi değişkenleri dikkate alır.
Google’ın yapılandırılmış verileri yok saydığını ve düzgün bir şekilde uygulanmış olsa bile, ana sayfalar için zengin snippet’leri görüntülemediğini unutmayın. Burada bir Google çalışanı tarafından resmen belirtildi .
En iyi uygulamalar
- Mümkün olduğunda JSON-LD biçimini kullanın.
- Bir sayfada görünmeyen içeriği işaretlemeyin-bu bir spam tekniğidir!
- Mümkün olan en özel uygulanabilir tür ve özellik adlarını kullanın
- Yapılandırılmış verileri ana sayfanızda biçimlendirmek işe yaramaz (ör. mangools.com ), Google bunu görmezden gelecektir
- Her olası önerilen özelliği daha az eksiksiz, kötü biçimlendirilmiş veya yanlış verilerle sağlamaya çalışmak yerine daha az ancak eksiksiz ve doğru özellikler sağlamak daha önemlidir.
Yapılandırılmış verilerin SEO üzerindeki etkisi
Sıralamada artış
Yapılandırılmış veriler bir sıralama faktörü değildir. Başka bir deyişle, SD uygulanması sıralamaya destek garanti etmez. Bununla birlikte, yapılandırılmış veriler Google’ın Sayfa İçeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olabilir.
Daha yüksek to
Yapılandırılmış veriler, özellikle ürünler veya incelemeler (yıldız derecelendirmeleri) için SERP’DE daha görsel bir çekicilik sağlayabilir. Bu, özellikli bir web sitesinin tıklama oranlarını artırabilir.
Daha fazla dönüşüm
Daha yüksek to bir web sitesi için daha fazla ziyaretçi anlamına gelir. Basit bir matematik.
Yetkili
Google, SERP’DE neyin yer alacağına dikkat ediyor. Bu, SERP’DEKİ gelişmiş bir sonucun, web sitesinin bir kullanıcının gözünde daha yetkili ve güvenilir görünmesini sağlayabileceği anlamına gelir.
Şema ve açık grafik
Arasındaki fark Schema.org ve açık grafik biçimlendirme Schema.org açık grafik uygun bir şekilde içerik öğesini görüntülemek için sosyal ağlarda kullanılırken, onları daha iyi içerik anlamalarına yardımcı olmak için arama motorları hedefleniyor.
“Zaten açık grafik kullanıyorum, hala şema kullanmam gerekiyor mu?” – bu oldukça yaygın bir sorudur. Cevap basit: Evet, her ikisini de uygulamalısınız.
Açık grafik nedir?
Açık grafik, içeriği paylaşırken çoğunlukla sosyal ağlar tarafından kullanılır. Açık grafik genellikle başlık, URL, özellikli resim, yazar ve diğerleri gibi paylaşılan içerik hakkında temel bilgileri içerir. Sosyal ağlar, paylaşılan nesneyi yayınlarında oluşturmak için kullanır.
Ne bir schema.org biçimlendirme?
Şema biçimlendirme, bir web sayfasının içeriğini daha iyi anlamak için Google veya Bing gibi arama motorları tarafından kullanılır. Ayrıca, SERP’DEKİ zengin parçacıkları oluşturmak için de kullanırlar.
Web sitesine şema yapılandırılmış veri ekleme
Daha önce de belirtildiği gibi, bir web sitesinde yapılandırılmış verileri işaretlemek için en yaygın kullanılan format JSON-LD’DİR. Bazı ilham alabilirsiniz schema.org ve kendi kodunu yaz. Yapılandırılmış işlerin nasıl yapılacağını öğrenmenin en iyi pratik başlangıç noktası Googles’ın Codelab’ı ve kod örnekleri ile kısa öğreticisidir.
Çevrimiçi biçimlendirme jeneratörleri
- Google structured data markup helper-Google Search Console’u kullanarak, yapılandırılmış verileri doğrudan sayfada vurgulayacaktır
- J. D. Flynn tarafından yapılandırılmış veri üreteci. – öğe türünü seçin, ayrıntıları doldurun ve kodu sayfaya yapıştırın
- JSON-ld oyun alanı-önceki benzer
Yapılandırılmış veriler için WordPress eklentileri
- Yoast SEO – WordPress en yüklü eklentileri biri. Ancak, yalnızca az sayıda şemaları destekler.
- WP SEO yapılandırılmış veri şeması-çok esnek eklenti.
- Şema uygulaması-WordPress yapılandırılmış veriler için tam eklenti. Ayrıca ücretli bir sürümü var.
Ayrıca en iyi WordPress şema eklentileri listesini kontrol edebilirsiniz , ben bahsetmedim çok var.
Shopify eklentileri
Aşağıdaki eklentiler, json-LD’DE yapılandırılmış bir biçimlendirme içeren Shopify için hepsi bir arada SEO çözümleridir.
- SEO Yöneticisi
- Akıllı SEO
DEVs için kütüphaneler
Daha yetenekli insanlar için projelerinde kullanabilecekleri bir NPM kütüphanesi var.
- JSONLD üzerinde npm.org
Yapılandırılmış verileri doğrulama
Yapılandırılmış verilerin uygulanmasından sonra, herhangi bir hata olup olmadığını görmek için çıktı doğrulanmalıdır. Orada en uygun araç Google tarafından yapılandırılmış veri test aracıdır. Giriş, web sitesinin URL’si veya sadece bir kod parçası olabilir.
Gönderdikten sonra, Google’ın yapılandırılmış veri test aracı, yapılandırılmış veri işaretlemenizde herhangi bir hata olup olmadığını gösterecektir.
İşaretlemedeki sözdizimi hatalarının yanı sıra, yanlış tarih veya saat biçimi gibi özniteliklerdeki geçersiz değerler hakkında da bilgi verir. Bu, yapılandırılmış verileri nasıl dolduracağınızdan emin olmadığınızda kullanışlıdır.
Özetlemek için:
- Web sitesini Google yapılandırılmış veri test aracına girin
- Hataları kontrol edin
- İşaretlemenizdeki hataları düzeltin
- Biçimlendirmeyi yeniden Onayla
Yapılandırılmış veri test araçları
- Google Structured data testing tool-kod parçasını veya anında bir URL’yi doğrulamak için en uygun araç.
- Google Search Console-arama konsolu verileri görüntüler-başarıyla uygulanan öğeleri ve hataları ile öğeleri-bir web sitesinin tüm dizine sayfaları için.
- Google Rich snippet testi-bir sayfanın zengin snippet’ler için uygun olup olmadığını gösteren bir aracın BETA sürümü. Sonuçlar bazı durumlarda doğru olmayabilir, böylece tüm zengin parçacıkları dahil değildir.
- Yandex Structured data validator-kullanışlı bir araçtır çünkü sayfadaki tüm yapılandırılmış verileri gösterir ve doğrular. Başka bir deyişle, açık grafik ve JSON-LD biçimlendirme sonuçlarını aynı anda görebilir.
- Json-ld playground-json-LD işaretlemesini oluşturur ve doğrular
SEO hakkında makalemi okumak için lütfen buraya tıklayınız.Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?
Yapılandırılmış veriler, web sayfası hakkındaki bilgileri işaretlemek için standartlaştırılmış bir formattır. Web sayfasının ne hakkında olduğunu daha iyi anlama için Google, Bing ve diğerleri gibi arama motorlarına hizmet eder
Yapılandırılmış veri test araçları nelerdir?
Yapılandırılmış verileri test etmek için bazı araçlar kullanabiliriz. Bunlar en büyük arama motoru olan Google’ın geliştirdiği araçlardır. Örneğin Google Structured data testing tool, Google Search Console, Google Rich snippet. Google dışında Yandex’inde kullanıcıları sunduğu bir hizmet olan Yandex Structured Data Validator aracını da tavsiye edebiliriz.Yapılandırılmış veriler için WordPress eklentileri nelerdir?
Yapılandırılmış veriler için WordPress eklentisi söyleyecek olursak en çok kullanılan eklenti Yoast SEO başı çekmektedir. Hemen Peşinden WP SEO onu takip ediyor.
Yapılandırılmış veri biçimleri nelerdir?
Yapılandırılmış veri biçimleri 3 çeşittir. Bunlar Microdata,Json-Id ve RDFa’dır.
Bir önceki yazımız olan Gerilla Pazarlama (Guerilla Marketing) Nedir? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.