Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

İnstagram Algoritması Çöktü! Onu Yenmenin 9 Yolu!

SEO
07.04.2020
9
İnstagram Algoritması Çöktü! Onu Yenmenin 9 Yolu!

Daha iyi erişim ve daha fazla beğeni için İnstagram algoritmasını yenmenin 9 yolu

İnstagram Algoritması Değişiyor! Algoritmayı Yenerek Daha Çok Etkileşim Kazanmanın Yolları

Sosyal medya platformları bu günlerde endişe verici bir hızda değişiyor.

2016 yılında İnstagram, yayınınızda “en çok önemsediğiniz ” anları kaydetme özelliğinin geldiğini açıkladı.

O zamandan beri, pazarlamacılar içeriklerini optimize etmenin ve etkileşim seviyelerini yüksek tutmak için instagram algoritmasının önünde kalmanın yollarını arıyorlar.

Artık kronolojik bir anasayfada görünmeyi garanti edemediğimizden, çevrimiçi kitlenizin önünde kalmanın yaratıcı bir yolunu bulmanız gerekir.

Ve basın bülteninin belirttiği gibi, instagram’ın mevcut algoritması, içeriğinizi kullanıcının önceki davranışına göre filtreler.

Teorik olarak, kitleniz markanızla ne kadar çok etkileşime girerse, yayınlarınızı o kadar çok görecekler.

Bu, elbette çoğu pazarlamacı için iyi bir haber değil.

Yani instagram üzerinde başarılı bir takipçi sayısına ulaşmak ve yükselmeye devam etmek için yeni yollar bulmak gerekir

Ama ilk etapta instagram kullanıcılarına ile ilgi çekici içerikler sunarak başlamak lazım

Her şeyden önce, instagram kullanıcıları ağırlıklı olarak genç.

Bu, en iyi içeriğinizin bile ne yaparsanız yapın kitlenizin önüne çıkmasını garanti edemez.

Bunu halletmek için, görsel etkileşimin ham pazarlama gücünü anlamalısınız .

Araştırmaya göre, görseller bilgi ve haberleri paylaşmanın daha sürdürülebilir bir şeklidir.

Gördüğümüz şeylerden çok daha fazla bilgi tutuyoruz, bu da görsellerin önemli olduğu anlamına geliyor.

Bu, birçok markanın dijital varlığının öne çıkmasında önemli bir parçası olan öncelikle görsel bir kanal olan İnstagram’ı popüler yapıyor.

İnstagram’ı sosyal medya satış hunisinin önemli bir parçası olarak kullanıyorlar, bu yüzden bu platformdaki başarı çok önemli.

Ve yapılan çalışmakar genellikle insanların her zaman sosyal medyada gördükleri öğeleri satın aldığını gösteriyor.

Sosyal medya kullanıcılarının %42’sinden fazlası, ana sayfasında gördükleri için o ürünü satın alıyor.

Bu nedenle algoritmayı lehinize kırmanın ve etkileşiminizi arttırmanın bir yolunu bulmak, markanızın instagram üzerinden satışları artırmasına yardımcı olabilir .

Ve bunu yapmak için, kitlenizle rezonansa giren ve takipçilerinizle markanız arasındaki etkileşimi teşvik eden içerikler oluşturmanız gerekir.

Neyse ki, bunu düzenli olarak gerçekleştirmenize izin verecek birçok kanıtlanmış yöntem var.

Bu yazıdaki dokuz çözüm, katılımı artırmak için veri destekli ve marka onaylı yöntemlerdir.

Çözüm # 1: İnstagram Hikayelerini Kullan

İnstagram hikayeleri instagram’ın snapchat-esque öğesidir ve kullanıcıların 24 saat sonra kaybolan içeriği oluşturmasına ve paylaşmasına olanak tanır.

Geçen 2016 yılında başlatıldı. Hızla takipçileri ile günlerini paylaşmak için kullanılıyor, hem markaların ve kullanıcıların bir favorisi haline geldi.

Ekim 2017’ye kadar, 300 milyondan fazla kullanıcı günlük olarak hikaye attı.

Ancak hikayeler aslında markaların izleyicileriyle etkileşime girmesi için etkili bir yol mu?

Bazı çalışmasına göre, cevap evet.

Tasarımcı markası Revolve, profillerinde güçlü kampanyalar oluşturmak ve paylaşmak için İnstagram hikayelerini kullandı.

Bu çabanın amacı, markalarını merkez alan kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği bulmak ve paylaşmaktı.

Müşteriler kıyafetler satın alabilir ve daha sonra markanın hikayelerinde yer alma umuduyla #revolveme hashtag’iyle kendi fotoğraflarını yükleyebilirler.

Bu, yalnızca izleyicilerinin içeriğini paylaşmakla kalmayıp aynı zamanda ücretsiz, yüksek kaliteli içerik elde ettikleri anlamına geliyor.

Araştırmaya göre, marka her hikaye üzerinde ortalama 66.000’den fazla izlenime sahip olmaya başladı.

Sadece %6.27’lik bir çıkış oranıyla, çabalarının başarılı olduğu açıktır.

Ve marka hala #revolveme hikayelerini paylaştığından, kampanyayı yakın zamanda bırakmaları pek olası değil.

Çözüm #2: profesyonel Kiralama

Herkes bir fotoğrafçı olmaya mahkum değildir buda elbette bir problem sayılmaz.

Ama İnstagram görsel bir platformdur.

Bu nedenle, görseller işinizin kalbidir.

Yani en iyi fotoğrafçı değilseniz, aslında uzun vadede markanızın performansını incitiyor olabilirsiniz.

Ve daha da kötüsü bunu yapmak için, bugünün standartlarına göre iyi bir resim çeken bir kameranız bile

Bu serbest İnstagram pazarlamacıları, markanızın takipçilerinizle etkileşime girmenize yardımcı olmak için kullandığı görüntülere rehberlik edebilir.

Ve hepsi biraz farklı bir şey sundukları için, muhtemelen hem ihtiyaçlarınıza hem de bütçenize uyan birini bulabilirsiniz.

Ama profesyonel bir fotoğrafçı aslında bir fark yaratıyor mu?

Vulpine Interactive göre, kesinlikle öyle görünüyor.

Vulpine Interactive, sixthreezero bisiklet şirketi olarak adlandırılan müşterilerinden birinin dijital varlığı üzerinde çalışıyordu .

Onlarla çalışmaya ilk başladıklarında, İnstagram’daki fotoğrafın marka üzerinde olmadığını fark ettiler.

Yaptıkları ilk tavsiyelerden biri, fotoğrafçılarını değiştirmek ve profesyonel bir işe alım yapan İnstagramlarını optimize etmekti.

Yeni İnstagram yaklaşımını diğer bazı web sitesi girişimleriyle birleştirerek, Sixthreezero yedi ay boyunca web sitesi trafiğinde %300 büyüme gördü.

Bu nedenle, bu markanın bir fotoğrafçı tutmasına yardımcı olduysa, kendi işiniz için bakmaya değer.

Çözüm # 3: trendlere sadık kalın

Çok değişen bir endüstrideyseniz, sadece bu trendlerle güncel kalmanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz.

Bilinmeyen bir arenada yeni trendleri keşfetmeye başladığınızda, çok hızlı bir şekilde ezilebilirsiniz.

Ve her yıl birçok görsel trendin değiştiğini ve geliştiğini görüyoruz.

Buradaki nokta, Diğer markaların, yararlanabileceğiniz deneme yanılma yoluyla eğilimleri fark etmesidir.

Kendi instagramınızla bu yerleşik eğilimleri takip etmeye odaklanırsanız, istediğiniz sonuçları görme olasılığınız daha yüksektir.

Çözüm # 4: Hashtag’lerle daha fazla kişiye ulaşın

Eğer benim gibiysen, muhtemelen hashtag’ler söz konusu olduğunda kafanı biraz yoruyorsun.

Herkes onları kullanıyor gibi görünse de, sosyal medya söz konusu olduğunda her zaman yararlı değiller.

Ancak İnstagram tamamen farklı bir konudur.

İnstagram’ın görsel platformunun benzersizliği, hashtag’leri kullanmak için mükemmel bir platform haline getiriyor.

Bir kullanıcı, görüntüledikleri bir gönderiden bir hashtag’i tıkladığında, daha fazla özel hashtag gösteren bir sayfaya yönlendirilir.

Örneğin, aktör Chris Pratt bu son yazılan göz atın:

İçinde # farmlife kullanıyor.

Hashtag’i tıklattığınızda, aynı hashtag’i kullanan her gönderinin bir listesine götürülürsünüz.

Bu, kullanıcıyı gezinmeye, beğendikleri daha fazla resim bulmaya ve daha fazla profille etkileşime girmeye davet ediyor.

Bu nedenle, popüler hashtag’leri uygun bir şekilde kullanmak, markanızın erişimini genişletmenize ve yeni kitle üyeleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Ve bunu yapmak için, yüksek hacimli hashtag’leri bulmanıza yardımcı olmak için Hashtest gibi bir Chrome uzantısı kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Yapmanız gereken tek şey, düşündüğünüz hashtag’leri girmektir ve size ne kadar yararlı olduğuna dair anında geri bildirim verecektir.

Doğru hashtag’leri bulduğunuzda, bunları düzenli olarak yayınlarınıza ekleyin.

Resimleriniz daha fazla erişime sahip olacak ve zamanla keşfete sık sık düşebilirsiniz.

Çözüm # 6: kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği Paylaş

Bir markanın kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği hikayelerinde nasıl kullandığını daha önce inceledik, ancak kullanıcı tarafından oluşturulan içerik uygulaması daha önce hayal ettiğinizden çok daha büyük.

Çalışmalar, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin paylaşılmasının markanızı daha otantikhale getirdiğini ve şirketinizi insanlaştırdığını göstermiştir.

Bu, kullanıcılarınızın sağladığı içeriği ne kadar çok paylaşırsanız, aslında ilginizi çekebileceğini ve dikkatlerine layık olduğunuzu hissedecekleri anlamına gelir.

Dahası, pazarlamacıların %99’una “yararlı” veya “paha biçilmez” olarak görülüyor.

Bu nedenle, daha fazla kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşmak, markanızı dünyaya geri getirmenize yardımcı olmak için mükemmel bir yoldur.

Hedef kitleniz sayfanızda yer alma fırsatını görürse, sizinle etkileşim kurmak ve sizin için içerik oluşturmak isteyecekleri çok daha iyi bir şans vardır.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşmaya odaklanmaya başladıklarında çok büyük bir geri dönüş kazanırsınız.

Çalışmaları boyunca, içerik oluşturma konusunda haftada beş ila on saat tasarruf ettiklerini keşfettiler.

Ve daha da önemlisi, katılımları orijinal içeriklerine göre %21 arttı.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerinden daha fazlasını paylaşarak, instagram sayfasının etkinliğinde ölçülebilir gelişmeler görebildiler.

Muhtemelen bu stratejinin kendi çabalarınızda aynı başarı türünü görmenize yardımcı olabileceğini göreceksiniz.

Sonuç

İnstagram, markaların çevrimiçi izleyicilerine katılmalarını ve satmalarını sağlayan çok yönlü bir platformdur.

Ama son birkaç yıldır algoritma değişiklikleri gerçekten çalışmalarla ilgili bir çok soru gündeme getirmiştir.

En popüler İnstagram markalarının bir numaralı hedefi olan angajman ile, girişimde bulunmanın yenilikçi yollarını bulmak her zamankinden daha önemlidir.

Neyse ki, markanızın instagram üzerinde sürekli olarak etkileşime girebileceği birçok yol var.

Hikayeleri kullanmak, her zaman açık olan ve paylaşan bir marka oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Fotoğraf becerilerinde eksik iseniz, boşluğu kapatmanıza yardımcı olacak bir profesyonel işe almayı düşünün.

Son trendleri ile uyum içinde kalmak da ne tür bir görüntü daha uzun vadede çekici olacak kitleniz için en iyi iş gibi görünüyor biliyorum yardımcı olacaktır.

Ardından, doğru zamanda yayınlamaya odaklanarak, genel katılımınızı artırabilir ve kitleniz sizi gördüğünde her zaman mevcut olabilirsiniz.

Hashtag’leri kullanmayı ve markanızı tanıtmaya yardımcı olabilecek etkileyicileri aradığınızdan emin olun.

Mümkünse, markanızı insanlaştırmak ve takipçilerinizle daha ilişkili olmak için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşın.

Ve son olarak, paylaşımı ve katılımı daha da teşvik eden bir yarışma yaratmaktan çekinmeyin.

Geriye sadece planınızı oluşturup yürütmeniz kaldı.

Bir önceki yazımız olan Facebook Gizli Pazarlama Araçları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi