Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

Youtube SEO Nasıl Yapılır?

SEO
07.04.2020
8
Youtube SEO Nasıl Yapılır?

Youtube SEO için yapılması gerekenleri bu makale çerçevesinde sizler için derledik.

Bu içerikler bir zamanlar büyük ölçüde kelime sayıları ile sınırlıydı. Bugün, artık durum böyle değil.

Bugün, kapsamlı bir içerik stratejisi, bloglar ve e-kitaplar gibi yazılı çalışmaların yanı sıra podcast’ler, görsel varlıklar ve videolar gibi medyalar da buna dahil oldu.

Bu teknolojinin son adımı video paylaşımı ile devam ediyor. 2018 gelen rapor durumuna göre, pazarlamacıların %45’i bu yıl boyunca diğer pazarlama kanallarından daha fazla olacak şekilde YouTube’a yatırım yapıyor.

Buda diğer içerik biçimlerinin yükselişi ile arama konusunda onları optimize etmek adına bir ihtiyaç doğuruyor.

Peki YouTube SEO nasıl çalışır?

YouTube kanalınızı aramalara optimize etmek için atmanız gereken adımlar nelerdir?

Aşağıda bazı önemli ipuçlarını ve araçları özetledik.

YouTube SEO ipuçları

  1. Bir hedef anahtar kelime kullanarak video dosyanızı yeniden adlandırın.
  2. Anahtar kelimenizi doğal olarak video başlığına yerleştirin.
  3. Video açıklamasını Optimize edin.
  4. Videonuzu konu ile ilgili popüler anahtar kelimelerle etiketleyin.
  5. Videonuzu kategorize edin.
  6. Videonuzun sonuç bağlantısı için özel bir küçük resim yükleyin.
  7. Altyazılar ve kapalı altyazılar eklemek için bir SRT dosyası kullanın.
  8. YouTube kanalınızın izleyicisini artırmak için kartlar ekleyin ve ekranları sonlandırın.

1. Bir hedef anahtar kelime kullanarak video dosyanızı yeniden adlandırın.

Yazılı içeriği optimize ederken yaptığınız gibi, videonuzun odaklanmasını istediğiniz anahtar kelimeleri tanımlamak için bir SEO aracı kullanacaksınız (bu ipuçlarının altındaki popüler YouTube SEO araçlarına göz atabilirsiniz).

Tanımlanmış bir anahtar kelimeyi koymanız gereken ilk yer, YouTube’a yüklemeden önce video dosyanızdır.

Niçin?

YouTube, videonuzun hedef anahtar kelimenizle ne kadar alakalı olduğunu görmek için videonuzu gerçekten “izleyemez” ve aşağıdaki ipuçlarında öğreneceğiniz gibi, bu anahtar kelimeyi videonuzun görüntüleme sayfasına yayınladıktan sonra güvenle ekleyebileceğiniz pek çok yer vardır. Ancak YouTube, videonuzun dosya adını ve yüklendiğinde birlikte gelen tüm kodu okuyabilir.

Bunu göz önünde bulundurarak, “business_ad_003fınal.mov ” dosya adı (utanmayın … hepimiz post-prodüksiyon sırasında orada bulunduk) istediğiniz anahtar kelimeyle girebilirsiniz. Anahtar kelimeniz “house painting tips” ise, örneğin videonuzun dosya adı “house-painting-tips” ve ardından tercih ettiğiniz video dosya türü olmalıdır(MOV, MP4 ve WMV, YouTube ile uyumlu en yaygın olanlardan bazılarıdır).

2. Anahtar kelimenizi doğal olarak video başlığına yerleştirin.

Videoları aradığımızda, gözlerimizin süzdüğü ilk şeylerden biri başlıktır. Bu genellikle izleyicinin videonuzu izlemek için tıklayıp tıklamayacağını belirleyen şeydir, bu yüzden başlık sadece zorlayıcı değil, aynı zamanda açık ve anlamlı olmalıdır.

Anahtar kelimeniz video başlığınızda büyük bir rol oynamasına rağmen, başlığın izleyicinin aradığı şeyle yakından eşleşmesi de size yardımcı olur. Bazı şirketler tarafından yapılan araştırmalar, başlıktaki uygun bir anahtar kelime eşleşmesine sahip videoların, olmayanlara göre sadece hafif bir avantaja sahip olduğunu buldu.

Rapor yazarı Brian Dean, “hedef anahtar kelimenizi başlığınızda kullanmak bu terim için sıralamanıza yardımcı olabilir” diye açıklıyor, “anahtar kelime açısından zengin video başlıkları ve sıralamalar arasındaki ilişki” her zaman güçlü değildir. Bununla birlikte, izleyicilere tam olarak ne görmek üzere olduklarını söyleyen bir başlığa doğal olarak uyduğu sürece, bu anahtar kelime için başlığınızı optimize etmek iyi bir fikirdir.

Son olarak, başlığınızı oldukça kısa tuttuğunuzdan emin olun. Uzmanlar başlığınızı 60 harf ile sınırlı tutmanızı öneriyor.

3. Video açıklamasını optimize edin.

İlk önce : Google’a göre, YouTube video açıklamaları için resmi karakter sınırı 1.000 karakterdir.

Ve tüm bu alanı kullanmak iyi olsa da, izleyicinizin büyük olasılıkla bir kompozisyon okumak için değil, bir video izlemek için buraya geldiğini unutmayın.

Daha uzun bir açıklama yazmayı seçerseniz, YouTube’un yalnızca ilk iki veya üç metin satırını (yaklaşık 100 karakter) görüntülediğini unutmayın. Bu noktadan sonra, izleyiciler tam açıklamasını görmek için “daha fazla Göster” i tıklaması gerekir.

Bu nedenle, cta’lar veya önemli bağlantılar gibi en önemli bilgilerle açıklamayı ön yüklemenizi öneririz.Youtube SEO

4. Videonuzu konu ile ilgili popüler anahtar kelimelerle etiketleyin.

YouTube’un resmi içerik oluşturucu akademisi, izleyicilere videonuzun ne hakkında olduğunu bildirmek için etiketleri kullanmanızı öneriyor.

Ama sadece izleyicilerinizi bilgilendirmiyorsunuz, YouTube’un kendisini de bilgilendiriyorsunuz.

Dean, platformun videonuzun içeriğini ve içeriğini anlamak için “etiketleri kullandığını açıklıyor.”

Bu şekilde YouTube, içeriğinizin erişimini genişletebilecek benzer videolarla videonuzu nasıl ilişkilendireceğinizi belirler.

Ama etiketlerinizi akıllıca seçin. İlgisiz bir etiket kullanmayın, siz daha fazla izlenme alacağını düşünüyorsunuz aslında, Google bunun için sizi cezalandırıyor olabilir.

5. Videonuzu kategorize edin.

Bir video yükledikten sonra, “Gelişmiş Ayarlar” altında kategorize edebilirsiniz.”Bir kategori seçmek, videonuzu YouTube’da benzer içerikle gruplandırmanın başka bir yoludur, böylece farklı çalma listelerinde dolaşır ve kitlenizle özdeşleşen daha fazla izleyiciye ulaşabilir.

Göründüğü kadar basit olmayabilir. Aslında, YouTube’un yaratıcısı akademisi, pazarlamacıların her videonun hangi kategoriye ait olduğunu belirlemek için kapsamlı bir süreçten geçmelerini öneriyor.

  • Kategorideki en iyi içerik oluşturucular kimlerdir? Neden tanınıyorlar ve ne iş yapıyorlar?
  • Belirli bir kategorideki benzer kanalların izleyicileri arasında herhangi bir bağ var mı?
  • Benzer bir kategorideki videoların üretim değeri, uzunluğu veya biçimi gibi paylaşım nitelikleri var mı?

6. Videonuzun için özel bir küçük resim yükleyin.

Video küçük resminiz, arama sonuçları listesinde gezinirken görüntüleyenlerin gördüğü ana görüntüdür. Videonun başlığı ile birlikte, bu küçük resim videonun içeriği hakkında izleyiciye bir sinyal gönderir, böylece videonuzun aldığı tıklama ve görüntü sayısını etkileyebilir.

Her zaman YouTube tarafından otomatik olarak oluşturulan küçük resim seçeneklerinden birini seçebilirken, özel bir küçük resim yüklemenizi şiddetle tavsiye ederiz.

Creator Academy, “Youtube’daki en iyi performans gösteren videoların %90’ının 2MB veya daha küçük olarak kaydedilen 1280×720 piksel-16:9 oranını temsil eden-görüntülerin kullanılmasını öneren özel küçük resimlere sahip olduğunu” söylüyor.

Bu parametreleri izlerseniz, küçük resminizin birden fazla görüntüleme platformunda eşit derecede yüksek kalitede görünmesini sağlamaya yardımcı olabilir.

Özel bir küçük resim yüklemek için YouTube hesabınızın doğrulanması gerektiğini unutmamak önemlidir.

7. Altyazı ve kapalı altyazı eklemek için bir SRT dosyası kullanın.

Burada tartıştığımız diğer metinlerin çoğu gibi, altyazılar ve kapalı altyazılar da önemli anahtar kelimeleri vurgulayarak YouTube arama optimizasyonunu artırabilir.

Videonuza altyazı veya kapalı altyazı eklemek için desteklenen bir metin transkripti veya zamanlanmış altyazı dosyası yüklemeniz gerekir. Birincisi için, bir videoya transkript metnini doğrudan girebilirsiniz, böylece video ile otomatik olarak senkronize edilir.

Altyazı ekleme benzer bir işlem içerir, hemde görüntülenen metin miktarını sınırlayabilirsiniz.

Her ikisi için de, video yöneticinize gidin ve ardından “Video Yöneticisi” altındaki “Videolar” ı tıklayın.”Altyazı veya kapalı altyazı eklemek istediğiniz videoyu bulun ve düzenle düğmesinin yanındaki açılır oka tıklayın.

Ardından, “altyazı/CC” yi seçin.”Daha sonra altyazıları veya kapalı altyazıları nasıl eklemek istediğinizi seçebilirsiniz.

8. YouTube kanalınızın izleyicisini artırmak için kartlar ekleyin ve ekranları sonlandırın.

Kartlar

Bir video izlerken, sağ üstteküçük beyaz bir “i” butonu bulurunur.

Bunlar, Creator Academy’nin “masaüstünüzde ve mobil cihazınızda markanızı ve diğer videolarınızı kanalınızda tanıtmak için ayarlayabileceğiniz önceden biçimlendirilmiş bildirimler” olarak tanımladığı kartlardır.”Youtube SEOTek bir videoya beş karta kadar ekleyebilirsiniz bunun altı farklı türü vardır:

  1. İzleyicileri başka bir kanala yönlendiren kanal kartları.
  2. Bağış kartları Türkiye’deki kar amacı gütmeyen kuruluşlar adına bağış teşvik etmek.
  3. İzleyicilerinizden video içeriğinizin oluşturulmasını desteklemelerine yardımcı olmasını istemek için fan finansmanı.
  4. İzleyicileri harici bir siteye yönlendiren bağlantı kartları.
  5. İzleyicilerin oy vermeleri için anket kartları.
  6. Diğer YouTube içeriğine bağlanan video veya çalma listesi kartları.

Videonuza kart ekleme ile ilgili ayrıntılı adımlar için Google’dan şu resmi adımları izleyin veya aşağıdaki videoyu inceleyin.

Bitiş Ekranları

Son ekran kartlarla benzer bilgileri görüntüler, ancak tahmin edebileceğiniz gibi, bir video son saniyesine kadar dolu geçmez ve herkes onları izlemez bu kısmı ayar ile biraz daha görsel olarak detaylandırabilirsiniz.

İyi bir örnek verecek olursak, bir kitap görüntüsü iş görebilir.Youtube SEONe tür bir platform için tasarlamak istediğinize bağlı olarak uç ekranları eklemek için bir dizi ayrıntılı talimat ve YouTube tarafından kendilerine izin verilen farklı içerik türleri vardır. Google, buradaki tüm bu hususlar için nasıl optimize edileceğine ilişkin ayrıntıları özetlemektedir .

YouTube’un her zaman izleyici deneyimini optimize etmeye çalışmak için bitiş ekranlarını test ettiğini belirtmek önemlidir, bu nedenle “sizin tarafınızdan belirlenen bitiş ekranınız görünmeyebilir.”Kartları veya bitiş ekranlarını kullanmak arasında karar verirken bu faktörleri dikkate alın.

Bu faktörler biraz karmaşık ve zaman alıcı görünebilir, ancak unutmayın: insanların Tv’ye göre YouTube’u izlemeye harcadıkları zaman, yılda iki kattan fazla. Orada keşfedilecek bir kitle var ve YouTube için optimize ettiğinizde keşfedilme şansınız artıyor.

Şimdi, yukarıdaki SEO ipuçlarının çoğu, bir anahtar kelimeyi tanımlamanıza ve videonuzu doğru bir şekilde tanıtmanıza dayanıyor.

Ve bu ipuçlarının hepsi tek başına YouTube üzerinden gerçekleştirilemez. Videolarınızı optimize etmek için aşağıdaki araçlardan bazılarını kullanın.

YouTube SEO Araçları

  1. Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini
  2. Canva
  3. HubSpot İçerik Stratejisi
  4. VidİQ Vizyon
  5. TubeBuddy
  6. Cyfe

Bir önceki yazımız olan Blogger SEO Ayarları Nasıl Yapılır? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi