Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir?
Yazı İçi Başlıklar
Tarama Bütçesi
Tarama Bütçesi Nedir?
Tarama bütçesi, belirli bir zaman diliminde bir web sitesinde Googlebot taramaları ve indeksleri olan sayfa sayısıdır.
Tarama bütçesi SEO için neden önemlidir?
Kısacası: Google bir sayfayı dizine eklemezse, hiçbir şey için sıralanmaz.
Bu nedenle, sayfa sayınız sitenizin gezinme bütçesini aşarsa, sitenizde dizine eklenmeyen sayfalar olacaktır.
Bununla birlikte, sitelerin büyük çoğunluğu için tarama bütçesi hakkında endişelenmenize gerek yok.
Google, sayfaları bulma ve indeksleme konusunda gerçekten çok iyi.
Bununla birlikte, tarama bütçesine dikkat etmek istediğiniz birkaç durum var:
- Büyük bir site çalıştırıyorsunuz: 10k+ sayfalı bir web siteniz (bir e-ticaret sitesi gibi) varsa,
Google hepsini bulmakta sorun yaşayabilir.
- Sadece bir sürü sayfa eklediniz: son zamanlarda yüzlerce sayfayla sitenize yeni bir bölüm eklediyseniz,
hepsini hızlı bir şekilde dizine almak için tarama bütçesine sahip olduğunuzdan emin olmak istersiniz.
- Çok sayıda yönlendirme: Çok sayıda Yönlendirme ve yönlendirme zinciri tarama bütçenizi tüketir.
Bununla birlikte, sitenizin gezinme bütçesini en üst düzeye çıkarmanın bazı basit yolları vardır.
En İyi Uygulamalar
Site Hızını Artırın
Sitenizin sayfa hızını artırmak, Googlebot’un sitenizin URL’lerini daha fazla taramasına neden olabilir.
Aslında, Google bunu belirtiyor:
“Bir siteyi daha hızlı hale getirmek, kullanıcıların deneyimini geliştirirken tarama oranını da artırıyor.”
Başka bir deyişle:
Yavaş yüklenen sayfalar Googlebot’un değerli zamanını tüketir.
Ancak sayfalarınız hızlı bir şekilde yüklenirse, Googlebot’un sayfalarınızı daha fazla ziyaret etme
ve dizine ekleme zamanı vardır.
İç Bağlantıları Kullan
Googlebot, onlara işaret eden çok sayıda dış ve iç bağlantıya sahip sayfalara öncelik verir.
Evet, ideal olarak sitenizdeki her sayfaya işaret eden geri bağlantılar elde edersiniz.
Ama bu çoğu durumda gerçekçi değil.
Bu yüzden iç bağlantı çok anahtar.
İç bağlantılarınız Googlebot’u sitenizdeki dizine eklenmesini istediğiniz tüm farklı sayfalara gönderir.
Düz Web Sitesi Mimarisi
Google’a göre:
“İnternette daha popüler olan URL’ler, dizinimizde daha taze tutmak için daha sık taranma eğilimindedir.”
Ve Google dünyasında, popüler = bağlantı yetkilisi.
Bunu neden yapmak istediğinizi bir daire site mimarisi üzerine bir site için makalenin sonuna bakabilirsiniz.
Düz bir mimari, tüm sitenizin sayfalarının onlara akan bazı bağlantı yetkisine sahip olması için işleri ayarlar.
Yetim Sayfalardan ” Kaçının”
Yetim sayfaları, onlara işaret eden iç veya dış bağlantıları olmayan sayfalardır.
Google yetim sayfaları bulmak gerçekten zor bir zaman geçirir. Tarama bütçenizden en iyi şekilde
yararlanmak istiyorsanız,
sitenizdeki her sayfaya işaret eden en az bir dahili veya harici bağlantı olduğundan emin olun.
Yinelenen İçeriği Sınırla
Yinelenen içeriği sınırlamak birçok nedenden dolayı akıllıdır.
Görünüşe göre, yinelenen içerik tarama bütçenize zarar verebilir.
Bunun nedeni, Google’ın aynı içeriğe sahip birden fazla sayfayı indeksleyerek kaynakları boşa harcamak istememesi.
Bu nedenle, sitenizin sayfalarının %100’ünün benzersiz, kaliteli içerikten oluştuğundan emin olun.
Bu 10k + sayfaları olan bir site için kolay değildir. Ancak, tarama bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız,
bu bir zorunluluktur.
Daha Fazla Bilgi Edinmek İçin Aşağıdakilere Göz Atabilirsiniz.
Tarama ve indekslemenizi Optimize edin: Google’ın sayfaları nasıl bulduğu, taradığı ve dizine eklediği
konusunda yararlı bir rehber.
Bütçe optimizasyonu tarama için komple Kılavuzu: tarama bütçenizi optimize Süper derinlemesine video
(gerçek hayat örnekleri içerir).
Tarama istatistikleri raporu (web siteleri): Google Arama konsolunda tarama raporunun nasıl okunacağı ve
yorumlanacağı hakkında Google’dan bir gönderi .
Bir önceki yazımız olan Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.