Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır

SEO
07.04.2020
6

Seo Uyumlu Makale Yazmanın İpuçları

İş pazarlama bütçenizi artırmadan büyümeyi ister misiniz?  Eğer cevabınız evet ise, sizin için elimde birkaç şey var.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) sağlam otorite ve iyi bir backlink profili ile web siteleri arama motorlarında daha yüksek sıralamalara çıkarır.

Web siteniz ana sayfada görünüyorsa, daha fazla tıklama, paylaşım, beğeni ve katılım elde edersiniz.

Hiç kimse sayfanızı bulmazsa, en iyi yazılmış makaleler bile anlamsızdır.

Söylemeye gerek yok, işinizde gelişmek istiyorsanız, SEO dostu içerik yazdığınızdan emin olmanız gerekir.

Kolay olduğunu söylemiyorum.

Ancak temelleri öğrendikten ve bunları içerik üretim sürecinize dahil ettikten sonra, iş yükünüze eklemeden iyi sonuçlar üreteceğini göreceksiniz.

Kişiler listenize e-posta pazarlama haber bültenleri ve iyi bir pazarlama hunisi göndermek gibi bazı promosyon faaliyetleri ile yine birşeyler başarabilirsiniz.

Ama bugün için, SEO optimize içerik konusuna sadık kalalım.

İşte okuyacağınız şey.

  1. Başlıkları ve alt başlıkları kullanma
  2. Önceki içeriğe bağlantılar ekleme
  3. Makale uzunluğunu optimize etme
  4. Anahtar kelimelerinizi akıllıca seçin
  5. Resimlerinizi optimize edin
  6. İçeriği paylaşılabilir hale getirin
  7. Yüksek kaliteli içerik yaz
  8. İçerik optimizasyon araçları
Seo uyumlu makale

SEO dostu makale ne demek?

SEO dostu içerik, arama motorlarında yüksek sıralama elde etmek adına yardımcı olan bir şekilde oluşturulan içerik türüdür.

Bazı pazarlamacılar bunun anahtar kelimelerle doldurulması gerektiği anlamına geldiğini düşünse de, arama motorlarının bulmasına, anlamasına ve içeriğinizi örtmeye çalıştığınız konuya bağlamasına yardımcı olmak içindir.

Bu makalede okuduğunuz gibi, içeriğinizi SEO dostu hale getirmek, yayınlarınız, videolarınız ve diğer içerik biçimleriniz etrafında anahtar kelimeleri püskürtmekten çok daha fazlasını gerektirir.

İçerik SEO dostu nasıl yapılır

1. Başlıkları ve alt başlıkları kullanma

Başlıkları ve alt başlıkları kullanarak SEO optimizasyonu için önemli bir adım atmış olursunuz.

İnsanların okunması kolay şeyleri paylaşma olasılığı daha yüksektir.

Aynı şey arama motoru robotları için de geçerli. Sitenizde gezinirken, başlıklarınızı tanıyacak ve içeriğinizi daha iyi anlamak için kullanacaklardır, örneğin hangi bölümlerin en önemlileri vb.

Ayrıca, başlıkları ve alt başlıkları olan anahtar kelimelerde doygunluk artar, ama bu oyun sistemini istismar etmemeniz gerektiğini unutmayın.

2. Önceki içeriğe bağlantılar ekleme

Arama motorlarının içerik sıralaması yollarından biri, elde ettikleri geri bağlantıların sayısıdır.

İyi içerik, hem harici hem de dahili olarak çok fazla geri bağlantı alma eğilimindedir.

Trafik çekmek ve eski içeriğinizi daha yüksek sıralara getirmek istiyorsanız, onlara yeni yayınlarınızdan bağlantı kurmayı unutmamalısınız.

Bu, arama motoru robotlarının ve insanların en iyi makalelerinizi bulmasına yardımcı olur.

Ayrıca, yüksek kaliteli, saygın web sitelerine bağlantılar kendi web sitenizin geçerliliğini artırır. Daha iyi bağlantı sayısı arttıkça sayfanızın arama sonuçlarında sıralama olacaktır.

Ayrıca, metin gövdesi içinde güvenilir kaynakları kullanarak okuyucularınızla güven oluşturur.

3. Makalenizin uzunluğunu Optimize edin

Şu anda okuduğunuz halil.com.tr blogunda bile, çoğunlukla 1,000+ kelime olan ve daha az sıklıkla yayınlanan makaleler bulacaksınız.

Bunun nedeni, son birkaç yılda Google, daha uzun, daha yüksek kaliteli içeriğe daha yüksek öncelik verdiğini göstermiştir. Kullanıcılarına mümkün olan en iyi cevapları sunmayı amaçlıyorlar ve bu genellikle kullanıcının sorgusuna en kapsamlı cevabı veren yayınlara sahip olmanız gerektiğini ortaya koyuyor.

Artık 300 kelime makale yazmak yeterli değil.

Google Analytics raporlarınıza bir göz atın ve hangi yayınların sizin için en yüksek katılımı oluşturduğunu görün. Hangileri en çok ziyaret edilmiş ve hangileri en uzun süre okunmuş.

Daha sonra, hangileri en yüksek dönüşümleri oluşturmuş,.

Ardından, kitle için en iyi şekilde çalışacak yaklaşımı bulmak adına bu bilgileri kullanın.

4. Anahtar kelimelerinizi akıllıca seçin

Bazı pazarlamacılar sadece oturup yazmaya başlamak ister. SEO optimizasyonunu elden bırakıyorlar.

Diğerleri, içeriklerine dahil etmek istedikleri anahtar kelimeleri yazarak başlar.

Tercih ettiğim yaklaşım bu.

Konu ile ilgili anahtar kelimeleri belirleyerek başlayın.  Yapmanız gereken şey, Google’dan biri gibi anahtar kelime planlama araçları kullanmak, Ahrefs veya SERPSTAT gibi daha gelişmiş bir SEO aracı kullanmak, ya da sizin için bunu yapmak için bir SEO ajansı işe almak

Bu süreci henüz başlatmadıysanız, anahtar kelime araştırması için bu kılavuzla başlamalısınız .

Ve yazmaya başladığınızda, başlık, başlıklar, meta açıklamaları, alt etiketleri ve ana kopyadaki anahtar kelimeleri kullanın.

5. Resimlerinizi Optimize edin

Görüntüler içeriğinizi ilginç ve paylaşılabilir hale getirmek için gereklidir. İnsanlar, web sitesi çekici ve ilgili fotoğrafları olan bir şirketten ürün satın alma olasılığı çok daha yüksektir.

Görüntü dosyalarına anahtar kelimeler ekleyerek ve alt etiketleri sağlayarak fotoğrafları optimize edebilirsiniz.

Fotoğrafın boyutunu da optimize ettiğinizden emin olun. Çok büyük olan resimler yükleme süresini yavaşlatacak ve SEO’ya zarar verecektir.

Görünürlük veya kaliteden ödün vermeden görüntüyü mümkün olduğunca küçük yapın. Birçok görüntü editörleri kendi dahili özellikleri ile bunu izin verir. Sizinki almazsa, alternatif bir Squoosh uygulaması, görüntü dosyalarınızı hızlı bir şekilde yeniden boyutlandırmanıza ve sıkıştırmanıza izin veren ücretsiz bir araçtır.

6. İçeriği paylaşılabilir hale getirin

Bu nedenle, insanların okumak istediği SEO dostu, içerik açısından zengin, ilginç bir makale yazmayı başarıyla başardınız. Bir sonraki adım paylaşılabilir hale getirmektir. SharThis ve AddThis gibi web siteleri, web sitenize sosyal medya düğmeleri eklemeyi kolaylaştırır, böylece insanlar içeriği kolayca paylaşabilir.

7. Yüksek kaliteli içerik yaz

Bu oldukça açık olmalı. İnsanları okumak ve içerik ile meşgul etmek için en iyi yolu yararlı ve eğlenceli içerik yazmaktır. Arama motorları, yüksek kaliteli, ilgili içeriğe sahip siteleri ödüllendirir. Kalite, listedeki hemen hemen her faktörden daha önemlidir.

İçeriğinizi nasıl yazmak ve biçimlendirmek istediğinize dair güçlü bir fikriniz olduğunda, yazma işlemini basitleştirmek ve geliştirmek için aşağıdaki araçlardan bazılarını kullanmayı düşünün.

İçerik optimizasyon araçları

Hemingway Editor

Hemingway Editor günlük yazma görevleri için harika bir kaynaktır, SEO optimizasyonu için makaleleri incelerken özellikle yararlıdır. Hemingway Editör bulmak ve okumak için, herhangi bir cümle vurgulamak için makaleleri analiz eder. Ayrıca pasif ses örneklerini vurgular. Son derece okunabilir olan makaleler daha sık paylaşılır ve en çok paylaşılan makaleler en iyi SEO derecelendirmesini alır.

Read-Able

Read-Able okunabilirliği dayalı makaleleri analiz yeteneği Hemingway Editörüne benzer. Ancak okunması zor olan cümleleri vurgulamak yerine, metninize genel bir okunabilirlik puanı verir. Skor, hangi yaş grubunun sayfayı kolayca okuyabileceğini söyler. Web sitesi için bir URL’NİZ varsa, metin yerine URL’yi girebilirsiniz.

ESSAY MAMA

EssayMama müşterilerine yazma hizmetleri konusunda geniş bir yelpazede sunuyor. Profesyonel yazarlar ekibi ile web siteniz için SEO dostu içerik oluşturabilirsiniz. Temiz ve doğru içerik ile  Essay Mama da okuyuculara redaksiyon ve düzenleme hizmetleri sağlayabilir. İsterseniz, web sitesinin içeriği biçimlendirmesini, başlıkları ve görüntüleri eklemesini sağlayabilirsiniz.

HELP.PLAGTRAKER

Web tabanlı içerik yazarken, ilham almak için benzer web sitelerine dönmek doğaldır. PlagTracker makalenizi analiz edecek, intihal örneklerini bulacak ve bunları yeni, orijinal içerikle değiştirecektir. Bu web sitesi makalelerinizi intihal içerik özelliği konusunda ciddi anlamda yardımcı olabilir.

KEYWORD DENSITY CHECKER

Anahtar kelime yoğunluğu denetleyicisi, her anahtar kelimeyi kaç kez gösterdiğinizi öğrenmek için metin veya URL adresinizi tarar. Çok büyük bir makaleniz varsa ve anahtar kelimelerle aşırı doymuş olmadığından emin olmak istiyorsanız özellikle yararlıdır. Daha önce de belirtildiği gibi, anahtar kelimeler metnin yaklaşık %1-2’sini almalıdır.

SEO Optimization

Bu sayfa optimizasyon aracı web sitenizi veya URL adresinizi analiz eder ve size SEO Optimizasyon faktörlerine genel bir bakış sunar. Algoritmanın arayacağı ve her kelimenin ne sıklıkta kullanıldığını söyleyeceğiniz beş anahtar kelime ekleyebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan İçerik Optimizasyon Araçları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi