Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

SEO Nedir?

SEO
07.04.2020
12
SEO Nedir?

Yazı İçi Başlıklar

SEO Açılımı – Babannenin bile anlayacağı acemi SEO kılavuzu

SEO öğrenmek istiyor ama nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Kendi başınıza arama motoru optimizasyonuna devam etmek için bilmeniz gereken tüm SEO temelleri hakkında size rehberlik edelim! Hediye olarak, ücretsiz bir SEO sertifikası alabilirsiniz!

Google SEO  Türkiye Temelleri

2020’de SEO öğrenmek için belirli tekniklere ve yönlere dalmadan önce, başlangıçta temel şeylerle başlayalım. Hazır mısın? Yeni başlayanlar için nihai SEO rehberine hoş geldiniz!

SEO Nedir? Ne İşe Yarar?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motorlarında organik (ücretsiz) arama sonuçlarındaki pozisyonların iyileştirilmesi işlemidir . Web sitesi ne kadar yükselirse, o kadar çok insan görür.

SEO geçmişi, 90’lı yıllara dayanmaktadır. Günümüzde, temel bir pazarlama stratejisi ve sürekli büyüyen bir endüstridir.

Yukarıda görmüş olduğunuz gibi seo kelimesinin aranması sonrası reklamların hemen ardından gelen organik sonuçlar listelenmiştir. SEO öğrenmek istiyorsanız, birçok yaratıcı, teknik ve analitik çalışmaya hazır olmalısınız. Farklı hedeflere sahip birçok teknik var, ancak asıl hedef hepimizin aynı; organik aramalarda en yüksek sonuçlar arasında olmak.

Basitçe söylemek gerekirse, SEO doğru insanlar için doğru web sitesini kurmak demektir.

Bu sadece web sitesinin kusursuz bir yapısı veya teknik geçmişi ile ilgili değil. Web siteniz, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre hazırlanmış kaliteli ve iyi optimize edilmiş içeriklerle doldurulmalıdır . Ve elbette, diğer web sitelerinin bağlantı vermesi için uygun kalitede olmalı.

SEO zor mu? SEO Çalışması Örnekleri?

Google, Bing, Yahoo! ve diğer arama motorları çeşitli sıralama algoritmaları geliştirmiştir. Bu algoritmaları çözebilir miyiz? Evet veya hayır bu soruya cevap vermek güç.

Google, 200’den fazla sıralama faktörü kullanıyor. Bunların çoğunu bilmemize rağmen: kaliteli içerik, geri bağlantılar veya site hızı gibi teknik şeylerin birçoğu gizli tutulur.

Tabii ki, web sitenize uygun olan tüm faktörleri bilmenize gerek yok. SEO’nun neyle ilgili olduğunu anlamak için, bir çorba kasesi hayal edin. Üç önemli yön vardır:

  1. Kase  web sitesinin arkasındaki teknik bilgileri temsil eder (teknik ve iç SEO ) uygun bir kase olmadan çorba masanın üzerine dökülür.
  2. Çorba , web sitenizin içeriğini temsil eder, burası en önemli kısımdır. Kötü içerik = sıralama kaybı , bu denklem kadar basit.
  3. Baharat ise , web sitenizin yetkisini arttıran ve SEO çorbasını mükemmelleştiren en son içerik olan kalite backlinklerini temsil eder.

SEO faaliyetleri genellikle iki ana türe ayrılır: Site içi SEO ve site dışı SEO.

Site İçi SEO ve Site Dışı SEO Nedir?

Site İçi SEO , içeriği, kodu ve web sitenizin kontrol ettiğiniz diğer bölümlerini optimize etmekle ilgilidir.

Site dışı SEO , güven, yetki, sosyal sinyaller ve gelen bağlantılar oluşturmak için harekete geçmek demektir.

SEO stratejinizde her iki optimizasyon türüne de ihtiyacınız var.

Bu iki olayı da anladığınıza göre nasıl yapılacağının detaylarına bakalım.

SEO Nasıl Çalışır?

SEO’nun arama sıralamasını iyileştirmek adına nasıl çalıştığını anlamak için, onu detayına inerek size anlatmam gerekecek.

SEO’da Arama Sıralaması Nedir?

SEO’da arama sıralaması hakkında konuştuğunuzda , içeriğinizin arama sonuçları sayfalasındaki konumu hakkında konuşursunuz .

İdeal olarak, web sayfası içeriğinizin ilk üç sonuçtan biri olarak görünmesini istiyorsunuz. Bunun nedeni, bu pozisyonların arama motoru tıklamalarının neredeyse yarısını almasıdır. Paralel olarak daha fazla tıklama daha fazla trafik ve satış potansiyeli anlamına gelmektedir.

Web sayfanız ilk üçte yer almasa bile, arama motorlarının ilk sayfasında görünmesi çok iyi bir vaziyeti temsil eder.  Eğer böyle değil ise, organik trafikten kesinlikle mahrum kalacaksınız, çünkü insanların% 95’i sadece arama motorlarının ilk sayfasına bakıyor.

Google Arama Motoru Nasıl Çalışır?

SEO’yu anlamak için Google’ın aramasının nasıl çalıştığını da bilmeniz gerekir.

Google, “dünyadaki bilgileri organize etmek ve evrensel olarak erişilebilir ve faydalı kılmak” konusundaki teklifinin bir parçası olarak, kullanıcılara ilgili arama sonuçları sunmayı amaçlamaktadır.

Bunu yapmak için, arama motoru orada hangi bilgilerin olduğunu bilmek zorunda. İşte bu işlem nasıl yürüyor.

  1. Google arama botları veya örümcekler adı verilen otomatik bir yazılıma sahiptir. Bu botlar, web sayfalarını web’de gezinme adı verilen bir işlemde ziyaret eder.
  2. Ardından taradıkları sayfaları trilyonlarca web sayfasının büyük bir kataloğu olan Google dizinine eklerler .
  3. İnsanlar arama yaparken, Google o katalogdan en alakalı sonuçları gösterir .

İnsanlar genellikle aradıklarıyla ilgili kelimeleri yazar veya söyler. Bunlara anahtar kelimeler denir ve göreceğiniz üzere, SEO’nun önemli bir parçasıdır. Bunlara daha sonra bu kılavuzda daha detaylı olarak bakacağız.

Google’ın Arama Kalitesi Derecelendirmelerini Anlama

Arama işleminin önemli bir parçası da içeriğinizin kalitesidir. Google, bunu değerlendiren arama kalitesi değerlerine sahip.

Derecelendirme kriterleri;

  • İçeriğin ne kadar uzman, yetkili ve güvenilir olduğu
  • İçerik miktarı ve kalitesi
  • Site sorumlusu dahil olmak üzere site bilgileri
  • Web sitesi itibarı

Bu kurallar, Google’ın hangi sonuçların en uygun, yararlı ve güvenilir olduğuna karar vermesine yardımcı olur. En uygun sonuçlar ilk olarak arama motorunda görünür ve akabinde daha az ilgili sonuçlar gelir.

SEO yaptığınızda, Google örümceklerinin içeriğinizi taramasına ve anlamasına yardımcı oluyorsunuz. Ayrıca Google’a içeriğinizin belirli sorgularla alakalı olduğunu ve web sayfalarınızın doğru arama sonuçlarında göründüğünü de söylüyorsunuz.

Arama Motoru Sıralamanızı Nasıl Kontrol Edebilirsiniz?

SEO geliştirmedeki ilk adımlardan biri, nereden başladığınızı bilmektir. Bu, arama motoru sıralamalarını kontrol etmek anlamına gelir.

İşte bunu yapmanın birkaç yolu.

En kolay yol, sadece sıralamak istediğiniz terimleri arayarak. Bunu yapmak için önce gizli bir tarayıcı penceresi açın ve Google’da arama yapın. Müşterilerinizin sitenizi bulmak için kullanacağını düşündüğünüz terimleri kullanın, ardından sonuçları kontrol edin.

Ancak, büyük, yerleşik bir web siteniz varsa veya sıraladığınız diğer terimleri bulmak istiyorsanız?

Bu durumda, bir araç kullanmanız gerekir. Favori çevrimiçi araç setlerimizden biri , SEO, içerik pazarlaması ve arama motoru pazarlaması için çeşitli araçlar içeren SEMrush‘tur .

SEMrush ile web sayfalarınızın arama motoru sıralamalarını burada bulabilirsiniz.

SEO Toolkit »Organik Araştırma» Konumlar bölümüne gidin ve alan adınızı yazın. İçeriğinizin hangi anahtar kelimelere göre sıralandığını ve hangi sıralama pozisyonunda olduğunu görmek için Organik Arama Konumları’na gidin.

Veya, Domain Analytics’e gidebilir, etki alanı adınızı yazabilir ve şu anda aradığınız tüm anahtar kelimeleri Amazon’da bu aramada olduğu gibi görebilirsiniz:

Şimdi, hangi web sayfalarının iyi bir arama motoru sıralamasına sahip olduğunu belirlemek için Google’ın ne kullandığına bakalım. Bunlara SEO sıralama faktörleri denir.

En İyi SEO Sıralaması Faktörleri

En iyi arama motoru sıralama faktörlerini arıyorsanız, cevap bir milyon km uzakta değil.

Google bunların ilk üçüne karar verdi. İşte onlar;

  • Bağlantılar
  • içerik
  • Kullanıcı deneyimi

Bunlara daha ayrıntılı olarak bakalım.

Bağlantılar

Bağlantılar çok önemli bir SEO sıralama sinyalidir, çünkü web’in yerleşik olduğu alanlardır. Arama motoru sıralamasından bahsederken, üç tür bağlantı önemlidir:

  • Gelen bağlantılar – sitenize harici web sayfalarından gelen bağlantılar
  • Giden bağlantılar – web sayfalarınızdan dış kaynaklara bağlantılar
  • Dahili bağlantılar – sitenizdeki bağlantıları kendi içeriğinize bağlar

Gelen bağlantılar, Google’ın içeriğinizin alakalı ve yetkili olup olmadığını anlamasına yardımcı olur. Bahsettiğimiz gibi, web siteniz zaten yetkili bir siteden bir link alırsa, bu link düşük kaliteli bir siteden alınan linkten daha değerlidir.

Buna karşılık, düşük kaliteli gelen bağlantılar arama sıralamanıza zarar verebilir, bu nedenle bunları minimumda tutun. Bunu nasıl yapacağınızı  şimdi açıklayacağım.

SEMrush ile gelen bağlantılarınızı bulmak için, etki alanınıza ilişkin temel metrikleri izlemek için bir proje kurmanız gerekir . Sonra SEO Araç Seti »Link Oluşturma» Backlink Audit’e gidin . Bu bir genel bakış raporu getirecektir. Bu noktada yapabileceğiniz iki şey var:

İlk olarak, düşük kaliteli geri bağlantıları bulmak için Etki Alanlarına Göre Toksik Puan bölümüne bakın.

Şüpheli gelen bağlantıları görmek için toksik yüzdesini tıkla.

Google, web sitesi sahiplerinin bağlantıyı reddetme konusunda dikkatli olmalarını önerir.

Gelen bağlantı profilinizi incelemenin ikinci yolu:

SEMrush’taki ana Backlink Denetim raporuna geri dönün ve gelen bağlantıları görmek için Analiz Edilen Geri Bağlantılar’a tıklayın.

Giden bağlantılar açısından, konunuzla ilgili yetkili sitelere bağlantılar oluşturmak önemlidir. Bu, ziyaretçilere ve Google’a kaliteli içerik oluşturduğunuzu gösterir. Genellikle, bir içerik konusu araştırırken yetkili içerik bulacaksınız.

İç sayfalar oluşturmak için içeriğinizi birbirine bağlayarak kendi sayfalarınızın değerini de artırabilirsiniz. Yetkili bir sayfa, arama sıralamasını geçebilir veya gücü sitenizdeki diğer sayfalara bağlayabilir. Dolayısıyla, derinlemesine bir kaynağınız varsa, konunuz hakkında her konuştuğunuzda bağlantı kurabilirsiniz.

SEO için linklerin önemi hakkında daha fazla bilgiyi sıralama faktörü kılavuzumuzda bulabilirsiniz .

İçerik

İçerik, ikinci büyük SEO sıralama faktörüdür ve bağlantılar kadar önemlidir. Söylediğimiz gibi, alaka düzeyi ve kalite, arama motoru sıralaması için iki önemli faktördür.

Burada optimize edilecek birkaç alan var. Daha sonraki bir bölümde inceleyeceğimiz anahtar kelimelerin yanı sıra, insanların bir arama terimi yazdıklarında ne anlama geldiklerini anlamak çok önemlidir. Buna arama amacı denir.

Bazen amaç, “karşılaştırmak” veya “satın almak”  gibi açıktır.

Bir şey daha var. Araştırmalar gösteriyor ki içeriğinizin uzunluğu da önemli bir faktördür. Bunun nedeni, 2000’den fazla kelimeden uzun olan içeriğin arama motorlarında ilk on sıraya girme eğiliminde olmasıdır.

Daha uzun içerik ayrıca daha fazla bağlantı (başka bir sıralama faktörü) ve daha fazla hisse alır. Göreceğimiz gibi, paylar dolaylı bir sıralama faktörüne katkıda bulunabilir: sosyal sinyaller. Buradaki hisse den kasıt alabileceği rank miktarıdır.

Bu nedenle, içerik stratejinize uzun soluklu içerikler eklemeniz seo’ya zarar vermez .

Kullanıcı Deneyimi ( RankBrain)

Üçüncü büyük SEO sıralama sinyali Google’ın yapay zeka arama sıralama algoritmasıdır. Şirket buna RankBrain diyor ve hepsi kullanıcı deneyimi ile ilgili.

RankBrain’in üç önemli yönü vardır:

  1. Tıklama oranı: Bir arama motoru girişinden sitenizi ziyaret eden kişilerin yüzdesi
  2. Hemen Çıkma oranı: Sitenize bir arama motoru girişini takip ettikten sonra kaç kişinin kısa bir süre sonra ayrıldığını. Hızlı bir ayrılma, istediklerini alamadıkları anlamına gelir
  3. Bekleme süresi: Geldikten sonra sitenizde ne kadar süre kaldıklarını. Açıkçası daha uzun kalması sitenizin beklenileni verdiği anlamına geliyor.

Bunlar birlikte, Google’a kullanıcıların sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu ve içeriğinizin alakalı olup olmadığını söyler; bu da arama sıralamasını etkileyebilir.

Diğer SEO sıralama faktörleri erişilebilir URL’leri, etki alanı yaşını (genellikle daha eskidir), sayfa hızını, mobil dostu olma özelliğini, işletme bilgilerini ve teknik SEO’yu içerir. Rehberde ilerlerken, bu sıralama faktörlerinden bazılarına daha detaylı bakacağız.

Anahtar Kelimeleri ve Anahtar Kelime Niyetini Anlamak

Daha ileri gitmeden önce, bazı temel terimleri özetleyelim:

  • Anahtar kelimeler, içeriğinizin ne hakkında olduğunu ve insanların ne aradığını tanımlayan kelimeler ve kelime öbekleridir.
  • Anahtar kelime araştırması bu terimleri bulmakla ilgilidir, böylece genel olarak içerik optimizasyonu ve SEO’da bunları doğru bir şekilde kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Neden Yapılır?

Anahtar kelime şunları yapabilir:

  • Hedef kitlenizin aradığı konuları belirlemenize yardımcı olun
  • Belirli arama terimlerini girdiklerinde insanların gerçekte ne istediklerini anlama
  • Size rakiplerin hedeflediği şartları göstererek rekabeti yenebilirsiniz
  • Tüm pazarlama etkinliklerini kolaylaştırmanıza ve hedeflemenize yardımcı olur

Daha sonraki bir bölümde anahtar kelimeleri nasıl kullanacağınız hakkında daha fazla konuşacağız, ancak şimdilik araştırma sürecinin kendisine odaklanacağız.

Yapmadan önce, anahtar kelimeler hakkında düşünmenin farklı yollarına bakalım.

Söylediğimiz gibi, arama yapanların belirli bir kelime veya kelime öbeği girdiğinde ne bulmayı düşündüklerini öngörmek faydalı olacaktır. Buna anahtar kelime amacı denir , bu daha önce bahsedilen arama amacına benzer.

Anahtar Kelime Niyetini Anlamak

Arama amacını sınıflandırmanın dört yolu vardır:

  • Gezinme:  belirli bir siteyi bulmaya çalışırken
  • Bilgi:  Bir sorunun cevabını ararken
  • Araştırma:  satın alma öncesi aramalar
  • İşlem:  Araştırmacılar gerçekten satın almak istediklerinde

Anahtar Kelime Türleri

Anahtar kelimeler hakkında düşünmenin başka bir yolu da burada. Bunları baş, gövde ve uzun kuyruk anahtar kelimeler olarak tanımlayabilirsiniz :

  • Baş anahtar kelimeler genellikle yüksek arama hacmiyle 1 veya 2 kelimeden fazla değildir.
  • Gövde anahtar kelimeleri genellikle orta arama hacmine sahip 2 ila 3 kelimelik ifadelerdir.
  • Longtail anahtar kelimeleri, düşük arama hacmine sahip dört veya daha fazla kelimenin ifadeleridir. Çoğu web trafiği, uzun kuyruk anahtar kelimelerinden gelir.

Bu anahtar kelime türlerini tanımlamanın diğer yolları, kafa, değiştirici ve kuyruk anahtar kelimeleri veya kısa, orta ve uzun kuyruk anahtar kelimeleri içerir .

Google’ın açıkladığı gibi, arama sorgularını segmentlere ayırma yöntemi de vardır :

Onların arama değerlendirme kalite yönergeleri dört tipten oluşur

Bkz;

  1. Bilmek (bilgi bulmak) 
  2. Eylem (aramadan sonra bir mobil uygulama yüklemek)
  3. Web sitesi (bir siteyi bulma ve ziyaret etme)
  4. Kişisel Ziyaret (restorana gitmek gibi arama sonuçlarına göre fiziksel işlem yapmak)

LSI Anahtar Kelimeler

İnsanların anahtar kelimeler için kullandığı iki terim daha LSI anahtar kelimeleri veya semantik anahtar kelimelerdir . LSI, arama motorlarının ne göstereceğini bulmak için kullandığı bir tür akıllı kelime birliği olan gizli anlamsal dizinleme anlamına gelir . Bu, arama motorlarının bir arama cihazı “Titanic” hakkında bilgi ararken film veya gemi için sonuçları gösterip göstermemeye karar vermesine yardımcı olabilir.

Aşağıda göreceğiniz gibi, herhangi bir otomatik tamamlama aramasında LSI anahtar kelimelerini çalışırken görebilirsiniz.

Bir sonraki bölümde LSI anahtar kelimelerini nasıl bulacağınızla ilgili daha fazla bilgi vereceğiz. Ayrıca, bu anahtar kelimeleri SEO içerik stratejinize entegre etme konusunda daha fazla bilgi için anahtar kelimelerin nerede kullanılacağı bölümünü de görebilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kategorize etmek için hangi yolu seçerseniz seçin, SEO’nun en önemli adımlarından biri anahtar kelime araştırması yapmaktır.

Anahtar Kelime Araştırmasına Nasıl Başlanır?

Anahtar kelime araştırması yapmaya beyninizden başlarsınız. Her zaman beyin fırtınası yaparak ve ziyaretçilerinizin sizden ihtiyaç duyacağı bilgi türünü düşünerek başlayın .

Bir listede veya e-tabloda düşündüğünüz anahtar kelimeleri takip edin ve anahtar kelime araştırma sürecini sürdürürken bunu el altında bulundurun.

SEO için anahtar kelimeler bulmanın birçok yolu vardır. En basitlerinden biri, Google’da otomatik tamamlama işlevini kullanmaktır. Yazmaya başladığınızda, önerilen ifadeler dikkate alabileceğiniz anahtar kelimelerdir.

Ayrıca, bir arama tamamlayabilir ve arama motoru altındaki “ilgili aramalar” kutusunda görünen terimlere bakabilirsiniz.

Her iki yöntem de size daha önce bahsettiğimiz bazı LSI veya semantik anahtar kelimeleri verecektir. Ancak bunlardan daha fazlasını bulmak istiyorsanız , ana anahtar kelimelerinizle ilgili uzun kuyruk terimlerini keşfetmek için LSIGraph’ı kullanabilirsiniz . Anahtar kelimelerinizi girmeniz yeterlidir; genellikle oldukça uzun bir liste elde edersiniz. Ben genellikle bu işlem için ahrefs’i tercih ediyorum.

Örneğin ahrefs’e giriş yapıp keywords-explorer kısmına geliyorum.

Bu yazım için önerilen keywordler’ı kafamda şu şekilde planladım.

Yerel seo nasıl yapılır, ücretsiz seo nasıl yapılır, seo için yapılması gereken düzenlemeler, seo çalışması yaptırmak istiyorum, seo değerlendirme

Yukarıda belirttiğim keywordlerin aranma hacmi Ahrefs göre rezalet. O yüzden bu keywordleri ben genellikle tercih etmiyorum.

  1. ücretsiz seo programı
  2. seo da dikkat edilmesi gerekenler
  3. seo çalışması ne demek

gibi aranma hacmi yüksek olan keywordlerin hepsini bu yazıya eklemek mantıklı bir fikir olacaktır.

Ayrıca SEO için kullanılacak anahtar kelimeleri bulmak adına özel anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilirsiniz. Bunun için en sevdiğimiz araçlardan ikisi;

  • SEMrush
  • Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı

Google Analytics ile Mevcut Anahtar Kelimeleri Nasıl Bulunur?

Anahtar kelime araştırması için başka bir seçenek de, kişilerin sitenizi bulmak adına zaten kullandıkları anahtar kelimeler için Google Analytics’i kullanmaktır.

En fazla veriyi elde etmek için Google Arama Konsolu hesabınızı Analytics hesabınıza bağlayın. Ardından , Analytics hesabınızdaki Satın Alma »Arama Konsolu» Sorgular bölümüne gidin . Sitenize trafik getiren anahtar kelimelerin bulunduğu bir tablo göreceksiniz.

SEO için Anahtar Kelimeler Nerede Kullanılır: Anahtar Konum

Anahtar kelimeleri bulduktan sonra, bir sonraki adım, etraflarında içerik oluşturmak veya optimize etmektir.

En iyi uygulama, her bir içerik sayfasını tek bir ana anahtar kelimeye odaklamak olsa da, içeriğiniz boyunca LSI anahtar kelimelerini de kullanmanız gerekir.

SEO için anahtar kelimeler kullanırken iyi bir başlangıç ​​noktası, bazı optimizasyon kullanabilecek mevcut sayfaları tanımlamaktır. SEMrush bu konuda yardımcı olabilir.

SEO Araç Seti »Organik Araştırma» Konumlar bölümüne gidin . Ardından alan adınızı ekleyin. Sayfalarınızın hangi anahtar kelimeler için zaten sıralandığını göreceksiniz.

4 ila 10 arasında bir sıralamaya sahip olduğunuz anahtar kelimelere dikkat edin. Bunlar, en iyi 3 sıralamaya ulaşmanıza yardımcı olmayacak kadar iyi olmayacağından, iyi bir optimizasyon adayıdır. Hatırlarsanız, tıklamaların çoğunun gerçekleştiği yer burasıdır.

Anahtar kelimelerinizi aldıktan sonra, bunları dahil etmek için birkaç yer vardır.

İşte en önemlileri;

1. Sayfa Başlıkları

Sayfa başlıkları sayfanızı açıklar ve arama sonuçları girişinizin ilk satırıdır. Hem Google’a hem de arama yapanlara sayfanızın ne hakkında olduğunu anlatır.

Sayfa başlığı ve SEO başlığı aynıdır; ancak, Yoast SEO gibi bir araçla daha iyi arama sıralaması için SEO başlığını daraltabilirsiniz .

En iyi sonuçları elde etmek için, hedef anahtar kelimelerinizi sayfa başlığınızın başına veya yanına yerleştirin. Bu daha alakalı görünmesini sağlar ve küçük ekranlarda bile görünür olmasını sağlar.

Meta Açıklamaları

Meta açıklamaları, bir arama sonuçları girişi başlığı altında gösterilir.

İçeriği açıklar ve arama yapanları tıklamaya teşvik etmek için başka bir yol sunar. Meta açıklamaları artık bir arama sıralaması faktörü değildir, ancak içeriğiniz bir arama terimi ile alakalıysa Google’ın çalışmasına yardımcı olur.

Alt Başlıklar

En iyi web içeriği bu kısımdan taranabilir. Çünkü insanlar böyle okuyor.

Alt başlıklar onları duraklatır ve anahtar kelimeleri burada kullanmak, içeriğinizin aradıklarıyla alakalı olduğunu gösterir. Başka bir deyişle, ziyaretçilerinize doğru yere geldiklerini söyler.

Alt başlıklardaki anahtar kelimeler Google’ın içeriğinizin ne olduğunu anlamasına da yardımcı olur ve LSI anahtar kelimelerini burada da kullanabilirsiniz.

İçerik

Daha önce belirtildiği gibi, içerikte anahtar kelimeler ve LSI varyasyonlarını kullanmak arama sıralamasına yardımcı olabilir. Ancak yanlış anlamanın arama sıranıza zarar verebileceğini bilmelisiniz.

Yanlış derken ne demek istiyoruz? Kaçınılması gereken bir uygulama, sıralamayı yapay olarak şişirmek amacıyla aynı anahtar kelimeyi fazla kullanan anahtar kelime doldurma işlemidir.

İçerikte en iyi etki için anahtar kelimeleri kullandığınız yer:

  • İlk birkaç cümlede veya ilk paragrafta

Kutucuklu çıkmak istiyorsanız taktikler şu şekilde;

Google bunları otomatik olarak içerikten oluşturur, ancak oranları istediğiniz şekilde biriktirebilirsiniz:

  • Sorulara cevap vermek
  • Soruları başlık olarak dahil etme
  • Doğru uzunlukta doğru, doğru ve doğru cevaplar oluşturmak ( Backlinko araştırmasına göre yaklaşık 29 kelime )
  • Cevabınıza listeler veya tablolar dahil olmalıdır
  • Zaten cevap kutuları olan anahtar kelimeler için içerik sağlamalısınız

Ve elbette, tüm bu durumlarda, araştırmanızdaki anahtar kelimelerin bazılarını kullanacaksınız.

Görüntüler

Resimler de dizine eklenir, bu da anahtar kelimeler kullanmak için iyi bir yer oldukları anlamına gelir. İdeal olarak, optimize etmelisiniz:

  • Uygun olduğunda açıklayıcı bir anahtar kelime içeren resim dosyası adı
  • Görüntüyü tanımlayan ve erişilebilirliğe yardımcı olan Alt metni

URL’ler

URL’niz, kullanıcıları ve Google’ı sayfanızın konusu hakkında yönlendirmeye yardımcı olabilir, bu nedenle anahtar kelimeler eklemek için iyi bir yer.

Bağlantılar

Daha önce de belirttiğimiz gibi, linkler en iyi SEO sıralama faktörlerinden biridir. SEO için anahtar kelimeler kullanma hakkında bilinmesi gereken en önemli şey, hem iç hem de gelen bağlantılar için bağlantı metni anahtar kelimelerini değiştirmeniz gerektiğidir . Bağlantı metni, genellikle mavi ile altı çizili olan bağlantıyı oluşturan kelimelerdir.

Örneğin, birden fazla sitede konuk blog kampanyası yürütüyorsanız, her biyografi için aynı bağlantı metnini kullanmayın. Bu, Google için bir kırmızı bayrak. Bunun yerine, biyoyu değiştirin. Aşağıdaki biyografinin bir başka sürümü yazarın adını “web sitesi” kelimesi yerine bağlantı metni olarak kullanabilir:

Anahtar kelimeleri daha sonra inceleyeceğimiz sosyal medyada ve harici dizin ve işletme girişlerinde de kullanabilirsiniz.

Yerel SEO

Belirli bir bölgeyi hedefliyorsanız, yerel SEO ile mücadele etmek iyi bir fikirdir. Bu, mobil cihazlar için optimize ederken de önemlidir.

Gizli bir pencerede arama yaparak ve ne olacağını görünce sitenizin yerel aramada nasıl göründüğünü hızlıca keşfedebilirsiniz. Dahil gerçek iş bilgilerini görmek isteyeceksiniz, böylece faktörü sıralaması SEO edilmektedir:

  • İşletmenizin adı, adresi ve telefon numarası
  • Google My Business gibi bir işletme girişi
  • Hedef yerel anahtar kelimeleriniz için arama sıralamanız
  • İşletmenizin yorumları.

Yerel SEO konusunda yardımcı olacak iki araç BrightLocal (sıralama için) ve MozLocal (yerel arama optimizasyonu için).

Şimdiye kadar SEO ile sıfırdan başlamaya odaklandık, ancak mevcut bir siteniz varsa, en yeni SEO kurallarına uygun olduğundan emin olmak da önemlidir. Bunu anlamak için, bir SEO denetimi yapmanız gerekir. Size bir sonraki bölümde nasıl olduğunu göstereceğiz.

SEO Denetimi Nasıl Gerçekleştirilir

SEO ile ilgilenmenin önemli bir yönü, arama motoru sıralamalarına zarar veren ve SERP’lerden gelen trafiği azaltan sorunları belirlemektir.

Doğru sonuçları aldığınızdan emin olmak için, mevcut trafiğinizi değerlendirmeniz ve bir SEO denetimi yaparak bir web sitesi sağlık kontrolü yapmanız gerekir.

Genel olarak, bu, teknik SEO konularının yanı sıra sayfa içi ve sayfa dışı SEO’ya bakmak anlamına gelir . İşte yapmanız gereken bazı SEO denetim adımlarından bazıları.

Sitenizi Taranabilir Yapın

Bir erişilebilir URL önemli bir SEO sıralaması faktördür. İçeriğinizi bulmak ve ne hakkında olduğunu bilmek için Google’ın sitenizi tarayabildiğinden emin olun. Bunun için önemli bir araç, tüm sayfalarınızı listeleyen bir XML site haritasıdır. Yoast SEO ile veya XML Site Haritaları aracıyla kolayca bir XML site haritası oluşturabilirsiniz .

Ayrıca, sitenizi Google Arama Konsolu’ndaki tarama hataları için kontrol etmeniz gerekir. Giriş yapın ve sitenizin nasıl çalıştığını görmek için Tara »Tarama hatalarına gidin .

Burada sitenin güvenilirliği için SEO denetimi yapma hakkında daha fazla bilgi edinin .

  • Güvenli olmayan bazı site içeriğine sahip olmak
  • Güvenli olmayan içeriğe bağlanma
  • Güvenlik sertifikanızın geçerli olduğundan emin olun.

Kanonik URL’leri kullanın

Ayrıca, sitenizin URL’lerini iyi SEO için doğru bir şekilde almak önemlidir. Bunun iki yönü var.

Sayfa Başlıklarını ve Açıklamalarını Optimize Edin

Sayfa başlıkları ve açıklamaları, insanların arama sonuçlarında gördüklerini etkiler; bu nedenle, herhangi bir SEO denetiminde bunları kontrol etmek önemlidir. Screaming Frog SEO Spider , bunu yapmak için harika bir ücretsiz araçtır.

Screaming Frog’u kullanmak için, ana site URL’nizi arama kutusuna yazın. Yakında bulduğu tüm sayfa başlıklarını ve meta açıklamalarını görebilirsiniz (yazılımın ücretsiz sürümünde en fazla 500 adet gösterilir)

Dikkat eksik veya yinelenen sayfa başlıkları ve boş meta açıklamaları azaltılmış arama motoru sıralamasında neden olabilir.

İçerik Hiyerarşisine Bakın

İçerik hiyerarşisi (Google’ın bir sayfada hangi içeriğin en çok veya en önemli olduğunu bilmesini sağlamak) SEO’nun temel bir özelliğidir. Bunu göstermenin bir yolu, H1, H2 ve H3 gibi başlık etiketleridir. Bu kılavuzda açıklandığı şekilde başlık etiketi kullanımını Screaming Frog ile kolayca değerlendirebilirsiniz .

Görüntüleri Optimize Edin

Daha önce de belirtildiği gibi, görüntüler de dizine eklenir, bu nedenle görsel arama için optimize edilmiş olmalarını kontrol etmek herhangi bir SEO denetiminde önemli bir adımdır. İdeal olarak, görüntüler:

  • Açıklayıcı bir dosya adı ekleyin
  • Onları tanımlayan alt metin var ve aynı zamanda erişilebilir için iyi
  • Sıkıştırılmış olun , böylece sayfa yükleme sürelerini yavaşlatmazlar

Ayrıca görüntülere olan bağlantıların olması gerektiği gibi çalıştığını ve kırılmadıklarını kontrol etmek isteyeceksiniz.

SEMrush’taki SEO Denetim aracıyla görüntü sorunlarını giderebilirsiniz:

Site Hızını Kontrol Edin

Görüntülerin sıkıştırılmış halde tutulması site yükleme sürelerini en aza indirir, ancak bakılacak tek faktör bu değildir. Siteler ayrıca çok fazla sayfa isteği, çok fazla komut dosyası ve en iyi duruma getirilmemiş kod nedeniyle yavaş olabilir. İyi bir SEO denetimi, bu sorunları bulmanıza ve düzeltmenize yardımcı olacaktır.

Bu önemlidir, çünkü yavaş siteler ziyaretçileri kapatır ve sitenizin potansiyel satışınızı azaltır.

Ayrıca, içerik yüklenmediği için insanlar hemen çıkarsa, bu bekleme süresini etkiler. Daha önce gördüğümüz gibi, bu önemli bir SEO ölçütüdür.

Site hızını , burada GTMetrix gibi araçlarla nasıl ölçeceğinizi öğrenin .

 İçeriğinizi Sınıflandırmak için Yapısal Verileri Kullanın

Şema işaretlemesi olarak da bilinen yapılandırılmış veriler , Google’ın daha alakalı sonuçlar göstermesine yardımcı olmak için içeriğinizi sınıflandırmanın bir yoludur.

Yapılandırılmış verilerin kullanılması, Google’ın “örümcekler” için bir aramanın örümcekler veya arama motorları ile ilgili olup olmadığını araştırmasına yardımcı olabilir.

Yapılandırılmış verilere örnek olarak, arama kartlarına arama sorgusuna tam veya neredeyse tamamlanmış bir cevap veren reçete kartları ve cevap kutuları bulunur.

SEO İçin Linkler Nasıl Kurulur?

En baştan okuduysanız, bağlantıların kilit bir SEO sıralama faktörü olduğunu bilirsiniz. Bu bağlantı kurma önemli bir SEO uygulaması yapar.

Ne yaparsan yap, link almayın: Google bundan hoşlanmayacaktır.

Bunun yerine, iki değerli bağlantı türüne odaklanın:

  • Dış kaynaklar içeriğinize bağlanmayı seçtiğinde elde ettiğiniz kazanılmış bağlantılar
  • Misafir blogları ve uzman buluşmaları ve röportajları gibi dış promosyonlara katılmanızın sağladığı bağlantılar oluşturun.

Bağlantıların en önemli yönlerinden biri kalitedir, çünkü otorite kurar ve içeriğinizin daha üst sıralarda olmasına yardım eder.

Yüksek kaliteli içerik genellikle saygın sitelerden yüksek kaliteli bağlantılarla sonuçlanır.

Daha önce bağlantılar hakkında konuştuk, ama işte kısa bir özet. 

SEO konuşurken, en önemli bağlantılar:

  • Kendi içeriğinize dahili bağlantılar
  • Diğer kaliteli sitelere giden bağlantılar

İşte doğru bağlantı alma konusunda bazı ipuçları.

  • Her yeni içerik yazdığınızda içeriğinizi birbirine bağlamayı alışkanlık haline getirin ve daha yeni içeriğe bağlantılar eklemek için düzenli olarak eski içeriğe geri döndüğünüzden emin olun.
  • Google’ın sitenizi daha önce açıklandığı gibi bir XML site haritasıyla tarayabildiğinden emin olun.
  • Hem dahili hem de harici kaynaklara ait olan kopuk bağlantıları bulun ve düzeltin .
  • İnsanları ürünlerinizi ve hizmetlerinizi incelemeleri için teşvik edin.
  • Ürününüzü G2Crowd gibi bir servise ekleyin – bu incelemeler tamamlandığında, arama motoru sonuçlarında görünürler.

İnsanların markanıza yönlendirdiği, ancak sizinle bağlantı kurmadığı eksik bağlantıları bulmak ister misiniz? Bu kırık bağlantı kurma denilen zaman onurlu bir SEO uygulamasıdır .

Bunun için BuzzSumo’yu kullanabilirsiniz . Sadece markanız için bir uyarı ayarlayın ve BuzzSumo size eksik bir bağlantının nerede olduğunu gösterecektir.

Sosyal Medya ve SEO

Daha önce sosyal medyanın doğrudan bir SEO sıralama faktörü olmadığını söyledik, bu yüzden muhtemelen neden bahsettiğimizi merak ediyorsunuzdur.

Bunun nedeni arama sıralaması üzerinde dolaylı bir etkiye sahip olmasıdır. Akıllı pazarlamacılar bunu görmezden gelmezler,  sıralamalarını artırmak için bundan yararlanırlar.

Peki bu tam olarak nasıl çalışıyor?

Aslında, göründüğünden daha basittir. Bağlantıların, içeriğin ve kullanıcı deneyiminin tüm SEO sıralama faktörleri olduğunu unutmayın.

Sosyal medya, içeriğinizi daha görünür hale getirerek diğer sıralama faktörlerini güçlendirir. Daha fazla insan onu gördüğünde, daha fazla insan buna bağlanır. Ne kadar çok insan bağlanırsa, o kadar yetkili sayılır ve arama motorlarında iyi bir konumda görünmes ihtimali artar.

Peki, daha iyi SEO için sosyal ağlardaki içeriği nasıl optimize edersiniz? İşte bazı ipuçları:

  1. Profiline tutarlı bir görüntü, ilgili bir biyografi ve mümkünse bir bağlantı ver
  2. Hesaplarınızın etkin olması için düzenli sosyal medya güncellemeleri yayınlayın
  3. Güncellemeleri çekici başlıklar ve çekici resimlerle geliştirin
  4. İnsanlardan daha da fazla büyütme için paylaşmalarını isteyin
  5. Uygunsa hashtag kullanın
  6. İçeriğinizi kolayca paylaşılabilir yapın

SEO Öğrenme Videosu;

SEO Yapmak Basit Mi?

SEO yapmanın sanıldığı kadar zor olmadığına değindik. Fakat çok da basit değil. Yazımızı okudukça daha iyi anlayacaksınız.

SEO Yaptırmak Mantıklı Mı?

Hiçbir şekilde uğraşmadan SEO’yu doğrudan dışarı yaptırmak tamamıyla sizin kararınız. Ben genelde büyük şirketlere bile kendi içlerinde böyle bir ekip kurmaları önerisinde bulunmaktayım.

Batuhankaya.com.tr SEO Hizmeti Sunuyor Mu?

Arkadaşlar bu soru tarafıma çok soruluyor. Kişisel olarak SEO hizmeti sunuyorum. Bunun alt yapısınıda Batuhankaya.com.tr/hizmet üzerinden yapmaktayım. Tamamlandığında kapsamlı bir şekilde ulaşabileceksiniz.

Bir önceki yazımız olan Google SEO Taktikleri başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi