Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

SEO ile Sayfa Hızınızı ve Sıralamanızı Yükseltin!

SEO
07.04.2020
8
SEO ile Sayfa Hızınızı ve Sıralamanızı Yükseltin!

Sıralamanızı artırmak için her zaman SEO hakkında yeni bir ipucu bulabilirsiniz.

Daha fazla bağlantı oluşturmak için her zaman yeni hileler vardır.

Ama bu şeylerin çoğu zaman güncellemelerle kaybolur.Sistem açıklarını kapatır. Bu yüzden SEO her zaman değişmektedir. .

Aslında, Google ortalama olarak algoritmalarını yılda 500 defadan fazla günceller.

Bu, Seo’ların güncellemelere yetişmesini neredeyse imkansız hale getiriyor.

Ama pes etmemelisin. Yüksek kaliteli trafiği sürdürmek için SEO’ya ihtiyacımız var.

Özellikle birkaç SEO taktiği var ki gönüllere taht kuran…

Her biri son birkaç yıldır Google güncellemelerini geride bıraktı.

Seo ile sayfa hızınızı daha da yükseltin!

Sayfa hızı arama motoru optimizasyonu göz önüne alındığında sıralamaya girmek için ilk şey olmayabilir.

Ama sana şunu söyleyebilirim ki; Sayfa hızı en önemli sıralama faktörlerinden biridir .

İnsanlar sitenizin yüklenmesi için 10-15 saniye beklemek istemiyor.

Bu yüzden Google, göz açıp kapayıncaya dek sonuç verme konusunda gurur duyuyor.

Ve bunu sergilemekten korkmuyorlar:

En üst sıralarda yer alan sayfalar neredeyse her zaman belirli bir organik aramada tıklamaların çoğunu alacaktır.

Bu nedenle, en çok tıklama alan sayfanın yavaş olmasını istememeleri gayet normaldir.
Google’ın hedefi bizimkiyle aynı. Onlar mümkün olduğunca hızlı kullanıcının sorunu çözmek istiyor.

Amaç, her arama için en iyi deneyimi sağlamak.

Sayfanızın sıralaması yüksek, ancak görüntülemek 10-15 saniye vakit alıyor ise, Google bundan rahatsız olacaktır.

İkinci konumdaki sayfanın yüklenmesi sadece 2-3 saniye sürüyor ise herkes oraya yönelecektir.

Yavaş siteler için yüksek sıralamalara veda vakti diyebiliriz.

Mobil sitenizin yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürüyorsa trafiği kaybetmeniz kesindir.

Web sitenizin yüklenmesi için gereken her saniye, üretmek için çok çalıştığınız değerli ziyaretçileri kaybetmeye yönelik bir başka adımdır.

Ve, büyük olasılıkla, web siteniz bu yavaş siteler arasında.

Hızlı olduğunu düşünseniz bile, muhtemelen yeterince hızlı değildir.

Google’ın en son sayfa hız kriterlerine göre, birçok şirket yavaş olmaktan yakınıyor.

İnsanlar sadece üç saniye sonra ayrılıyor ise, bu siteler büyük ihtimal ile yavaştır.

Bir sayfanın yüklenmesi yedi saniye sürerse, mobil trafiğinizin %113 yükselme şansı var.

Neyse ki, sayfa hızınızı düşüren unsurları teşhis etmenize yardımcı olacak birkaç farklı araç kullanabilirsiniz.

İlk olarak başlamak için Google’ın PageSpeed Insights’ı kullanın.

Önce Insights sayfasına gidin ve web sitenizin URL’sini girin.

Site hızınızı nasıl düzelteceğinize dair net veriler elde etmek üzeresiniz.

Ayrıca her ikisini de optimize etmek için mobil ve masaüstü hızına göre sonuçları görüntüleyebilirsiniz.

Sonuçlar, ne yaptığınızı ve neyi geliştirebileceğinizi görmenize yardımcı olacaktır.

Örneğin, 91 “iyi” bir not alırken, puanımı 100’e yaklaştırmak için atabileceğim eylemleri gösterir.

Ayrıca, sayfamızı hızlı tutan şu anki optimizasyonları da gösteriyor.

Özellikle mobil cihazlar için çalışan bir başka harika Google Yardımcısı, test Sitem aracıdır .

Bu, istemci web sitelerini test etmenin ve hızlarını yüksek bir şekilde ayarlamanın en sevdiğim yollarından biridir.

Sitemi Test edin ve başlamak için URL’NİZİ girin.

Hızlı bir şekilde standart bir mobil 3G bağlantısı kullanarak yükleme süresini test ederek ve mobil perspektiften sitenizi tarar.

Bu aslında inanılmaz derecede yararlıdır çünkü mobil bağlantıların çoğunluğu hala 3G’DİR.

Rapor yüklendikten sonra, tüm mobil sayfa hız verilerinizi ve iyileştirme önerilerinizi içeren ücretsiz bir rapor indirme olanağı elde edersiniz.

Ayrıca size rekabet ile ilgili olarak konumuzu anlamak açısından bir endüstri karşılaştırması verir.

Rapor, mevcut sayfa hızınızı ve ziyaretçileri sitenizde tutmanızı nasıl etkilediğini değerlendirmenize yardımcı olacaktır.

İçeriğinize bağlantı verin ve başkalarını size bağlamaya teşvik edin

İlgili içeriğe bağlantı vermek, ziyaretçinizin deneyimini geliştirmenin en basit yollardan birisidir.

SEO artık sadece anahtar kelime doldurma veya tek sayfalı anahtar kelime hedefleme değildir.

Google’da hemen #1 numara olmak için her paragrafta 25 kez “seo ipuçları” diyemezsiniz. Artık böyle çalışmıyor.

Bu onları hayal kırıklığına uğratabilir veya sahip olduklarından daha fazla zaman alabilir.

Onlara ihtiyaç duydukları bilgileri sağlarsam, sitemde iyi bir deneyime sahip olma ve daha fazlasını öğrenmek için geri dönme olasılıkları çok daha yüksektir.

Ve bunun üzerine, diğer popüler, yetkili sitelerden herhangi bir bağlantı almak istiyorsanız, onlara bağlantı vermeye hazır olmanız gerekir.

İlgili içeriğe bağlantı vermezseniz, insanların size bağlantı kurmak istemelerini bekleyemezsiniz.

Ve daha fazla geri almak günümüz arama motoru optimizasyonu büyük bir sıralama faktörü olduğunu hiç şüphe yok.

Nofollow ve dofollow bağlantılarını birleştirmek, Google’ın ödüllendireceği çok yönlü bir backlink profili elde etmenize de yardımcı olacaktır.

Peki, daha fazla bağlantı alma hakkını nasıl elde edersiniz?

SEO Uyumlu İçerikler Üretin.

Diğer siteler sizin kara kaşınıza kara gözünüze göre içeriğinize bağlantı verecek değildir.

Onları kendi sayfasında paylaşmaları için değerli bir şey olması gerekiyor.

Sadece Brian Dean’in rezil gökdelen tekniği paylaşımının bağlantı sayısına bir göz atın:

Bu tek gönderi adına 2.000’den fazla geri dönüş var!

Bu, tüm web siteleri için birçok insanın hayal edebileceğinden daha fazla.

Ve tek bir blog yazısına bu kadar çok yüksek kaliteli geri dönüş almanın sırrı nedir?

İşin kalitesi ve masaya getirdiği değer.

Bu, insanların kendi sitelerinda referans alabilecekleri ve kaynak gösterebilecekleri içerik olması gerektiği anlamına gelir.

Örneğin, ”Benimle SEO öğrenin”   burada kullanıcılara yardım ediyoruz ve bağlantılar oluşturuyoruz.

İnsanları içeriğinize bağlantı vermeleri için ikna etmeniz veya yalvarmanız gerekiyorsa, içeriğiniz yeterince iyi değildir.

İşte sizlere bir bağlantı alma şansınızı artırmak için birkaç yol

  • Okuyuculara fayda sağlayacak değerli bir kaynak oluşturun.
  • Kimsenin yazmadığı bir şey hakkında yaz.
  • Infographics oluşturun.
  • En iyi etkileyicilerden gelen bilgilerle dolu bir roundup post oluşturun.

Özeb içinde insanlar için bağlantı içerik oluşturduktan sonra bazı temel sosyal yardımlar da yapmak gerekir .

Bir bağlantı almak istediğiniz sektör hedef bloglarınızdan URL’ler toplayarak başlayın.

Ardından, kırık bağlantılar için her URL’yi aramak için Dead Link Checker gibi ücretsiz bir araç kullanın.

Raporu çalıştırdıktan sonra, anında size o belirli blog yazısında kırık bağlantılar verecektir.

Bu son derece yararlıdır çünkü içerik bağlantılarının nerede kırıldığını ve kendi içeriğinizi kendi sitelerine nasıl çalıştırabileceğinizi görmenizi sağlar.

Örneğin, yerel SEO bağlantı kurma konusunda yeni büyük bir rehberiniz olduğunu varsayalım.

En iyi sitelerden birkaç ilgili blog gönderilerine göz atın ve bu sayfaları ölü bağlantılar için tarayın.

Ardından, böyle bir şablonla sosyal yardım yapmaya başlayın:

Her iki taraf için de anlam taşıyan bu sosyal yardımı yapmak için kolay bir yoldur.

Blog yazarının içeriklerini düzeltmesine yardımcı olur ve bağlantılar almanıza yardımcı olur.

3. SEO mu TO mu?

Büyük meta açıklamaları kullanarak ”TO” yu geliştirin.

TO SEO toplumda ateşli tartışmalı bir konu haline gelmiştir.

Organik sıralamaları gerçekten iyileştiriyor mu? Anlamsız mı?

Hangisi önce geldi, to mu sıralama mı?

Google, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunmak istiyor. Bunu yazının en başından beri sizlere yüzlerce defa tekrarladım.

Bu nedenle, #1 sıralamasında bir makale TO’DA ağır bir düşüş görmeye başlarsa ve ikinci sırada yer alan makale büyük bir artış görürse, Google’ın bunları yeniden analiz etmesini bekleyebilirsiniz.

Niçin? 

Algoritma, kullanıcıların bu parçayı diğerinden daha çok sevdiğini tespit eder.

Biraz daha kanıt lazım mı?

Sadece Google’da bir sıralama Mühendisi ınsight 2016 yılında arama pazarlama Expo hakkında ki bu slayta bir göz atın:

Biliyorum. Bunu okumak biraz zor. Ama az önce söylediklerimi doğruluyor.

Algoritma tıklamaları “iyi” ve “kötü ” olanı tespit etmek için tasarlanmıştır.”

WordStream’den Larry Kim, aslında arama Pazarlama Expo hakkındaki bu bilgilerin doğru olup olmadığını belirlemek için kendi bir deney yaptı.

Kendi site verilerinden aynı anahtar kelime ile 1.000 adet farklı anahtar kelime test etti.

Daha sonra uzun kuyruk ve baş terimleri için to ve sıralama korelasyonunu karşılaştırdı.

Ve uzun kuyruk terimlerinin çok daha yüksek To’lar elde ettiğini buldu. Ancak, en garip kısım, bu uzun kuyruk terimlerinin bu kadar yüksek to ile en üst sıralarda olma olasılığıydı.

Daha sonra Larry, aynı organik terimleri kullanarak aynı kısım da  ücretli arama sorgularını analiz etti.

Ve işte bulduğu şey:

TO’NUZU geliştirmek için bugün uygulayabileceğiniz birkaç ipucu.

Daha Kapsamlı Bir Başlık Kullanın!

Organik tıklama oranınızı geliştirmeye çalışırken manşetler eklemek ana amacınız olmalıdır.

Manşet eklemek %10 oranında etki etme gücüne sahiptir.

Kullanıcıların okumayı sevdiği köklü başlıklara sadık kaldığınızdan emin olmalısınız.

Anahtar kelimeleri unutmayın.

Teknik olarak, meta açıklama ve anahtar kelimeler herhangi bir yükselişe yardımcı olmaz.

Ancak TO’NUZU geliştirmeye yardımcı olabilir.

Ve daha yüksek bir to da sizin yükselmenize sebep olur.

İşte bu anahtar kelimeleri doğal görünüm ile başlığınıza ve meta açıklamalarınıza nasıl yerleştirebileceğinize dair bir örnek:

Bu anahtar kelimeleri dahil etmek, arama yapan kişiye içeriğinizin tam olarak aradıkları şey olduğunu göstermenize yardımcı olur.

Sonuç

Google, algoritmalarını her yıl 500 kez günceller. Bu aynı taktikleri takip etmek ve uygulamak size faydasını bir süre sonra yitirir hale geliyor.

Daha yüksek trafiklere sahip olmak istiyorsak her zaman SEO’ya ihtiyacımız var.

Ama bizim en iyi dostumuz olan Google sayesinde, trafik yükselten yeni yolları bulmak artık neredeyse imkansız hale geldi.

Sitenizin hızını mükemmelleştirerek ve yükleme sürelerinizi ince ayar yaparak başlayın. İnsanlar 3 saniyeden fazla beklemek zorunda kalırlarsa, hemen siteyi terk ederler.

Ardından, TO’NUZU artırmak için başlığınızı ve meta açıklamalarınızı yükseltin.

Kullanıcılara harika bir deneyim verin. Sorularına cevap bulsunlar. Ve çabalarınızın hızlı bir şekilde para kazandığını göreceksiniz.

Bir önceki yazımız olan SEO Nedir? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi