Google Aramalarda Üst Sıralarda Çıkmak İçin 10 İpucu
Güzel bir şekilde oluşturulmuş bir web siteniz veya çarpıcı bir portföyünüz varsa, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) konusunda eksiklerinizi tamamlarsanız bu iş çok da zor değil.
Mesele şu ki, Google, Yahoo ve Bing, site haritaları, alt etiketler ve anahtar kelimeler gibi şeylere geldiğinde son derece objektiftir. Önemli olan, SEO gelişimi için nasıl bir anlayış yürüttüğünüzdür.
Yazı İçi Başlıklar
Arama motoru optimizasyonu (SEO) nedir?
SEO web sitenize arama, motorlarında organik veya algoritmik arama sonuçları üzerinden Google, Yahoo ve Bing gibi arama motorları tarafından biçilmiş puanın bir sonucudur. Arama sonuçlarında bir web sitesi ne kadar yüksek olursa, sayfanın arama motorundan alacağı ziyaretçi sayısı o kadar yüksek olur.
Arama motorları tarafından sunulan ücretli düzenleri göndermeden sıralama sayfalarınızı geliştirmek için çeşitli yöntemler vardır. Aşağıda listelenen 10 ipucunun biz kesinlikle hayati olduğuna inanıyoruz!
1. Sayfa Başlıkları
Başlık etiketi, arama motorları tarafından arama sonuçlarında bir sayfayı görüntülemek ve tarayıcının üst kısmında görünmek için kullanılır. Bu etiketler, arama ağlarına ve kullanıcılara sayfanızın ne hakkında olduğunu açıklar. Google, başlık etiketlerinde yalnızca 50-60 karakter arasında kelime görüntülenmesine izin verir. Bu nedenle açıklamaları kısa, çekici ve alakalı tutmak önemlidir. Anahtar kelimeler ve sayfa konuları öne doğru yer almalıdır.
2. Anahtar Kelimeler
Anahtar kelimeler sitenizi sıralamada belki de en önemli SEO taktiklerinden biridir. Kullandığınız anahtar kelimeler, birisinin sunduğunuz belirli hizmet veya ürün hakkında nasıl bilgi aradığını hesaba katmak açısından çok yararlıdır.
Ancak, özellikle bu sitenizin spam olarak işaretlenmesine yol açabileceğinden ilgisizse, gülünç miktarda anahtar kelime eklemediğinizden emin olun. Arama motoru örümcekleri ‘anahtar kelime spamını ‘ yakalamak için programlanmıştır.
3. Alt Etiketler
Sitenizde sahip olduğunuz her resim ve video, alt başlığına açıklayıcı kelimeler eklenebilir. Bunlar alternatif metin açıklamaları olarak bilinir. Bu açıklamalar, arama motorlarının, resim ve video açıklamalarınızda bulunan anahtar kelimeleri ve sitenin her zamanki metnini kullanarak sayfanızı bulmasına izin verir. Bu nedenle, sitenizin bulunduğu fırsatları arttırır, bu da sonuç olarak sayfa sıralamasını yükseltir.
4. Site haritaları
Bir site haritası, özellikle listeleme ve sitenizdeki tüm diğer büyük sayfalara bağlantılar oluşturarak bir sayfa arama konusunda örümceklere hızlı bir şekilde sayfayı bulmak için izin verir. Bu nedenle her sayfa hem örümcekler hem de kullanıcılar için bulmak açısında daha kolaydır. Ve önemli ölçüde daha az tıklama ile ulaşılabilir olmalıdır.
5. Mobil Site
2020’de mobil cihazlardan gelen organik trafiğin yaklaşık %40’ıyla, mobil dostu bir arayüze sahip web sitelerinin Google aramalarında daha yüksek olacağı söyleniyor. Sonuçta Google en iyi kullanıcı deneyimini sağlamaya çalışıyor. Bu yüzden sitenizdeki kullanıcı deneyimi ne kadar iyi olursa, Google’da o kadar iyi bir sıralamaya sahip olacaksınız.
6. Flaş kullanmayın
Birçok yeni işletmeyi başlatmak kolaydır ve oldukça ucuz olduğu gibi Flash kullanarak sitelerini çalıştırmak ister. Bununla birlikte, Google her zaman Flash sitelerini daha düşük sıralar ve daha sonra alternatif platformlarda çalışan siteleri sıralar. Flash tabanlı bir siteyi WordPress’e değiştirmek, arama motoru sıralamalarınızı büyük ölçüde artıracaktır.
7. İçeriği Düzenli Olarak Güncelle
Eminim bu, yine de düzenli olarak yapacağınız bir şeydir, ama öyle olmasa bile, mutlak bir zorunluluktur! Düzenli olarak güncellenen içerik, bir sitenin alaka düzeyinin en iyi göstergelerinden biri olarak görülüyor. İçeriğinizi taze tuttuğunuzdan için emin olun.
8. URL yapısı
Bir URL, bir arama motorunun bir sayfa sıralamasını belirlemek için kullandığı ilk şeylerden birisidir, bu nedenle örümceklerin aramasını kolaylaştırmak için hayati önem taşır. Bu, URL’leri kısa tutarak (kullanıcı deneyimini de geliştirerek), bunları sayfanın konusu ve anahtar kelimeleriyle alakalı tutarak ve URL’lerin site sayfalarını Kategorilere ayırmasına yardımcı olmasını sağlayarak yapılabilir.
9. Doğal Bağlantıları Büyütün
Google’ın algoritmasındaki bir diğer önemli sıralama faktörü, sitenize organik ve kaliteli gelen bağlantıların sayısıdır. Bu, Google’ın sitenizin güvenilirliğini ve alaka düzeyini üçüncü şahıslar tarafından kaç kez önerildiği sonucu kısmen sıraladığı için önemli bir faktör olarak rol oynar. Bu nedenle, bu bağlantıların çok olması önemlidir.
10. İlerlemenizi izleyin
Alexa ve Google Araç Çubuğu gibi araçlar aracılığıyla sayfa sıralamasınıza bir göz atın. Bunun üzerine, ziyaretçilerinizin sitenize nasıl geldiğini ve oraya ulaşmak için kullandıkları arama terimlerini görebilmeniz için yönlendiren günlüğünüzü kontrol etmelisiniz.
Eğer sizde bu yazı yararlı bulduysanız, SEO dışında, WordPress’te yerleşik yeni bir web sitesine sahip olmak istiyorsanız, lütfen iletişime geçin ve yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.
SEO hakkında yazdığım geniş çaplı makaleyi okumak için lütfen buraya tıklayınız.SEO Nedir?
SEO web sitenize arama, motorlarında organik veya algoritmik arama sonuçları üzerinden Google, Yahoo ve Bing gibi arama motorları tarafından biçilmiş puanın bir sonucudur.Anahtar Kelime Nasıl Kullanılmalı?
Anahtar kelimeler sitenizi sıralamada belki de en önemli SEO taktiklerinden biridir. Kullandığınız anahtar kelimeler, birisinin sunduğunuz belirli hizmet veya ürün hakkında nasıl bilgi aradığını hesaba katmak açısından çok yararlıdır.URL Yapısı Nasıl Olmalı?
Bir URL, bir arama motorunun bir sayfa sıralamasını belirlemek için kullandığı ilk şeylerden birisidir, bu nedenle örümceklerin aramasını kolaylaştırmak için hayati önem taşır. Bu, URL’leri kısa tutarak (kullanıcı deneyimini de geliştirerek), bunları sayfanın konusu ve anahtar kelimeleriyle alakalı tutarak ve URL’lerin site sayfalarını Kategorilere ayırmasına yardımcı olmasını sağlayarak yapılabilir.Doğal Bağlantıların Önemi Nedir?
Google’ın algoritmasındaki bir diğer önemli sıralama faktörü, sitenize organik ve kaliteli gelen bağlantıların sayısıdır. Bu, Google’ın sitenizin güvenilirliğini ve alaka düzeyini üçüncü şahıslar tarafından kaç kez önerildiği sonucu kısmen sıraladığı için önemli bir faktör olarak rol oynar. Bu nedenle, bu bağlantıların çok olması önemlidir.
Bir önceki yazımız olan Site Hızı Ölçmek İçin Kullanılacak 6 Araç başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.