Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

Google Aramalarda Haritalı Çıkma İpuçları ve Taktikleri

SEO
07.04.2020
9

Aramalarda haritalı çıkma, İnternet kullanıcıları tarafından yapılan aramalarda üst sıralarda görünerek, müşterilerin inceleyeceği ilk siteler arasına girme amacını taşımaktadır.

Hizmet veya ürün satışları internet kullanımının her geçen gün artması ve özellikle mobil kullanımın büyük bir ivme kazanmasıyla geleneksel satış yöntemlerinden farklılaşmıştır. Muhtemel müşterilerin işletmelere daha kolay ulaşması adına yapılan birçok düzenleme sayesinde, müşteri ile firma arasında daha kolay ve hızlı bir şekilde iletişim sağlamak mümkün hale gelmiştir.

Büyük bir rekabet ortamının oluşmasını sağlayan dijital platformlarda daha fazla görünür olmak ve müşteri tercihlerinde ilk sıralarda yer alabilmek adına yapılan uygulamalardan biri de kullanıcı aramalarında haritalı çıkmaktır. İnternet mecrasının daha az etkili olduğu dönemlerde Google gelişmiş algoritmalara sahip değildi, bu sebeple farklı harici kaynaklar kullanarak arama sonuçları listelenmekteydi.

Google kendi algoritmalarını uygulamaya koyduktan sonra harici kaynaklar önemini yitirdi ve aramalarda oluşan sıralamalar Google kriterlerine göre oluşmaya başladı. Bu kriterlerden biri olan aramalarda haritalı çıkmak da, arama sonuçlarında etkili bir uygulama olarak önemli bir işlevi yerine getirir bir konuma yükseldi.

Google Harita Sıralamasında Önde Çıkmanın Sağladığı Avantajlar Neler?

Kullanıcı aramalarında Google’da ön sıralarda çıkabilmek için firma kaydı yaptırmak, mağaza satışı yapan veya sabit hizmet veren işletmeler açısından oldukça önemli avantajlar sağlamaktadır. Yapılan aramalarda yer ve konum bilgisi girildiğinde o bölgede faaliyet gösteren işletmeler listelenmektedir. Sıralamada ise Google’da kaydı bulunan firmalar haritalı bir şekilde listelenecektir. Web sitesinin sıralamada SEO gücünün olmaması halinde haritalı sıralama işletme adına oldukça önemli avantajlar sağlayacaktır.

Google aramalarında çıkan haritalı sonuçlarda baz alınan, Google de yer alan işletmelerin lokasyonudur. Örneğin Ankara Kızılay Kafe araması yaptığınızda ilk sıralarda Kızılay semtindeki ilk 3 kafe haritalı olarak listelenmektedir. Liste ile yetinmeyip daha fazla kafe aradığınızda ise, bölgeye yakın lokasyonlarda yer alan kafeler arama sonuçlarına dâhil edilmektedir. Bu sebeple Google arama sonuçlarında ilk 3 sırada ve haritalı çıkmak satış ve marka bilinirliğini artırmak yönünden oldukça büyük bir öneme haizdir.

Google’da Haritalı Olarak Listelenmek İçin Yapılması Gerekenler?

Google’da kayıt yapılırken verilecek ayrıntılı bilgiler ve işletme ile ilgili tüm unsurlar listelenme konusunda önemli katkılar sağlamaktadır. Bunun dışında,

  • FourSquare kaydı yapmak ve Swarm Chech-in sayısı,
  • Google Firma rehberi kaydı yapılması
  • Google Plus Kaydı
  • Facebook yerel işletme kaydı
  • Google yerel işletme kaydı yapılması
  • Sarı sayfalar gibi web sayfalarına yapılan kayıtlar, aramalarda haritalı çıkmak adına en önemli ipuçları arasında yer almaktadır.

Seo çalışmalarıyla organik bir bağı olmamasına rağmen, profesyonel düzeyde yapılan Seo çalışmaları haritalı görünüm konusunda destekleyici olabilmektedir. Haritalı listelemelerde yer almak, internet dünyasının ortaya koyduğu zorlu koşullarda rekabet edebilmeyi sağlayan önemli bir unsurdur. En büyük arama motoru olan Google’da üst sıralarda çıkmak ürün ve hizmet pazarlamasına son derece önemlidir. Bu sayede sağlana organik trafikle firmaların gerçek kullanıcı ile kalıcı ve etkili bir iletişim kurması mümkün hale gelmektedir.

Gerek profesyonel web tasarımcılarından SEO hizmeti almak, gerekse Google uygulamalarından maksimum derecede yararlanmak, Google Adwords reklam modelinden istifade etmek web sitelerinde yaşanan müşteri trafiğini organik olarak artırmaktadır. Google haritalarına kayıt yaptırmak bulunduğunuz konuma yakın muhtemel müşterilerin tercihlerini belirlemekte büyük rol oynamaktadır. Kullanıcıların site hakkında yaptığı olumlu yorumlar, işletmelerle ilgili önemli bilgiler ve çalışma saatleri, web sitelerinin yapmış olduğu Google business kayıtları Google haritalarda daha üst sıralara çıkılmasına etki eden faktörler arasında yer almaktadır.

Bir önceki yazımız olan Web Sitelerinde Hangi Sayfalar Noindex Yapılmalı? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi