Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

Google Adwords: Nasıl Reklam Verilir?

SEO
07.04.2020
3
Google Adwords: Nasıl Reklam Verilir?

Google’da reklam verme: AdWords ile ilk adımlarınızı atma

Google Reklamları, özellikle yeniler veya fazla deneyime sahip olmayanlar için göz korkutucu olabilir. İnan bana, ben de onları yaşadım.

Google Adwords

“Teklifin amacı nedir?” diye soruyor olabilirsiniz “ Anahtar kelimeler için bir açık artırma var mı? Büyük bir teklif neden Google’da bir reklam noktasını garanti etmez?”Ama endişelenme! Google’da reklam vermeyi öğrenmek istiyorsanız, doğru yere geldiniz.

Bu makalede, Google’da nasıl reklam verileceğine ve reklam yayınlamaya başlamadan önce anlamanız gereken temel bilgilere hızlı bir genel bakış sunacağız.

Google Ads ile Google’da reklam yapmak, erişiminizi genişletmek, yeni müşteriler bulmak ve işletmenizi büyütmek için yapabileceğiniz en iyi kararlardan biridir.

Google AdWords, dünyanın en büyük ve en yaygın kullanılan çevrimiçi reklam platformudur ve Google’da reklam vererek işletmeniz milyonlarca potansiyel kitleye ulaşabilir.

Google reklamlarıyla Google’da reklam verme

Google Ads ile Google’da reklam vermek için bir Google Ads (eski adıyla Google AdWords) hesabına ihtiyacınız olacaktır. Google Ads ile Google’da reklam vermek, resmi Google Ads sayfasında ücretsiz olarak oluşturabileceğiniz bir Google Ads hesabı gerektirir.

Tabii ki, Google Ads hesabınızı oluşturmak sadece ilk adımdır. Ardından, aslında kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir.

İşte AdWords’te ilk kampanyalarınızı oluşturmak için Sekiz adımlı bir süreç :

  1. Hedeflerinizin ne olduğuna karar verin
  2. Alıcı kişiliğinizi oluşturun
  3. Anahtar kelimelerinizi araştırın
  4. Bütçelerinizi ve tekliflerinizi seçin
  5. Kampanya yapınızı oluşturun
  6. Reklam kopyanızı yazın
  7. Açılış sayfalarını tasarlayın ve yayınlayın
  8. Dönüşüm izlemeyi ayarlayın

Yeterince basit, değil mi? Ne yazık ki, Google’da reklam vermeye başlamak oldukça kolay olsa da, Google’da başarılı bir şekilde reklam yapmak başka bir hikaye.

Her olası optimizasyon nüansını kapsayan bu makalenin kapsamı dışındadır (ancak kampanyalarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için kullanabileceğiniz yüzlerce ipucu için blogumuzun geri kalanına göz atın), Bu nedenle bu makalede, Google’ın Reklam sisteminin kilit taşına odaklanacağız: açık artırma süreci.

Google’da reklam Nasıl Çalışır

Google Ads , Web sitenize ve/veya açılış sayfalarınıza trafik çekmek için ödeme yaptığınız anlamına gelen tıklama başına ödeme (PPC) reklam platformudur. Bununla birlikte, Google’da reklam yapmak, ” her tıklama için x ödemek istiyorum.”

Ne yazık ki, Google kullanıcılarından tıklama isteyen tek işletme siz değilsiniz. Reklamlarınızın görüldüğünden emin olmak için rekabeti aşmanız gerekir. Google açık artırması, Google’ın sadece paradan daha fazlasını önemsemesi dışında, diğer açık artırmalara çok benzer; ayrıca reklamlarınızın alaka düzeyini ve kalitesini de dikkate alırlar.

Yani, yüksek kaliteli reklamlar oluşturursanız, potansiyel rekabet yüksek tıklama başına daha az ödeme yapabilirsiniz.

Reklamlarınızın web’deki çeşitli sitelerde görüntülenmesini istediğiniz görüntülü reklamlardan farklı olarak, Google Ads reklam verenleri, potansiyel müşteriler Google’da bu anahtar kelimeleri aradığında reklamlarının gösterilmesini umut ederek belirli anahtar kelimelere teklif verir.

Reklamlarının kalitesine ve maksimum tekliflerine bağlı olarak, Google hangi sipariş reklamlarının kullanıcılara görüntüleneceğine karar verir ve ardından potansiyel bir müşterinin gözünü yakalamak ve onları tıklamaya ikna etmek reklamınıza bağlıdır.

Açık Artırma Süreci

Çoğu insan bir açık artırma düşündüğünüzde, onlar istedikleri öğeyi satın almak için tonlarca parayı gömdüğünü hayal ederler.

Google Ads açık artırmaları bu şekilde çalışmaz. Bunun yerine, aramalarla alakalı olacağını düşündüğünüz bir anahtar kelime üzerinde teklif verirsiniz.

Bir Google Ads açık artırmasında, hemen hemen her tutarı teklif verebilirsiniz, ancak Google Ads’in PPC tabanlı bir platform olduğunu unutmayın, bu nedenle özellikle ne yaptığınızı bilmiyorsanız pahalı olabilir.

Aslında, reklamınızın bile görüneceğine dair bir garanti yoktur!

Birisi hedef anahtar kelimelerinizden birini içeren bir arama yaptığında, Google teklif ettiğiniz anahtar kelimelere bakar ve hangi kelimelerin sadece aranan kelimelerle alakalı olduğuna karar verir. Google’ın web sitelerini kullanan birine işe yaramaz bir reklam önermeyeceğini belirtmek önemlidir. Bu onların güvenilirliğini zarar verebilir ve işe yaramaz kelimeler için ödeme yapar. Bu yüzden alakalı olmak önemlidir.

Google Reklam Sıralaması

Reklam sıralaması, reklamınızın Google sonuç sayfasında nereye yerleştirildiğini belirler (eğer oraya yerleştirilirse!), çoğumuz için biraz kafa karıştırıcı olabilir.

Ama endişelenme, göründüğü kadar karmaşık değil.

Mümkün reklamınızı belirli bir ürün arayan kullanıcılar için görünür olmak için reklam sıralamasını yapar. Reklam görünürlük dönüşümlere yol açabilir tıklamalara yol açabilir,böylece yüksek önemli rütbe emin. Ama bunu nasıl yapıyorsun? Bunun için bir denklem var.

Google Adwords

Bu kafa karıştırıcı görünebilir, ama söz veriyorum, senin için daha kolay olur.

Her şeyi anlamadan önce bakmamız gereken reklam sıralamasında üç bölüm var. Bir: maksimum teklif; iki: kalite puanı; ve üç: biçim ve uzantılar.

Maksimum Teklif

Bu alan oldukça basittir. Maksimum teklif, konuşmak için “açık artırma” da sahip olmak istediğiniz bir anahtar kelime üzerinde teklif vermeye istekli olduğunuz en yüksek tutardır.

Açık artırmada daha fazla kelime, daha yüksek şans demektir.

Yine, bu kelimeler önemlidir, çünkü kullanıcılara aradıkları şeyle alakalı olduğu sürece reklamınızı görme şansı verecektir, bu yüzden akıllıca seçin.

Daha önce de belirttiğim gibi, yüksek bir teklifiniz olsa da, reklamınızın görüleceğini garanti etmez.

Kalite Puanı

Google, tüketicilerin ilgili reklamları gördüğünden emin olmak istiyor. Bunu yapmak için AdWords, web sitenizi, anahtar kelimelerinizi ve açılış sayfalarınızı ne kadar iyi tasarlandığını görmek için değerlendirir.

Kalite puanınızı veya Google’ın size PPC reklamlarınızın arananlarla ilgili alaka düzeyine bağlı olarak verdiği derecelendirmeyi oluşturan şey budur.

Notunuz bir ile on arasında herhangi bir yerde. (10 en iyisi demektir . . 0’a ne kadar yakınsan o kadar sıkı çalışmaya ihtiyacın var. Ne kadar yüksek notun var ise o kadar iyi olur.

Gerçekten önemli olan bu.

Yüksek kalite dereceniz varsa, en yüksek teklifi ödemeseniz bile, reklamınızın görüleceği ihtimaldir. Başarı için denklemi hatırlayın: maksimum teklif * kalite puanı = reklam sıralaması / reklam görünürlüğü. Umarım, bu gelişmiş reklam görünürlüğü dönüşümlere yol açar.

Kalite puanınıza göz kulak olmak için, “sütun Ekle” yi tıklamanız ve Google raporlarınıza bir sütun olarak kalite puanı eklemeniz gerekir.

Sonuçta, Google AdWords’te ne kadar harcıyorsunuz ve bu harcamanın ne kadar etkili olduğu doğru anahtar kelimeleri seçmek, doğru teklifleri seçmek ve yüksek kaliteli reklamlar oluşturmayı belirler. AdWords açık artırma işlemi etkili reklam kampanyaları oluşturmanızı teşvik etmek için tasarlanmıştır, bu nedenle reklamınız ne kadar iyi olursa, kalite puanınız o kadar iyi olur!

Sonuç

Sonuçta, Google’da reklam vermek zor değil. Google Ads reklamcılığınızdan para kazanmak daha zor bir iştir, ancak açık artırma sürecini anlarsanız, reklamınızı geliştirmenin yollarını tanımlamak kolay olmalıdır.

Bu arada, ilk Google Ads kampanyalarınızı bir araya getirmeye yardımcı olmak istiyorsanız (veya açık artırma süreciyle ilgili daha fazla bilgi istiyorsanız), burada veya yorumlarda bana bildirin. Yardım etmek isterim!

Bir önceki yazımız olan Ahrefs Nedir? Özellikleri? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi