Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

En Yaygın SEO Hataları!

SEO
07.04.2020
4
En Yaygın SEO Hataları!

 Web sayfalarınızın arama motorlarında iyi sıralandığından emin olmak istiyorsanız, arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında temel bilgilere sahip olmak önemlidir.Ama gerçek şu ki, birçok insan SEO problemleriyle karşılaştıklarında, biraz sıkışmış durumda oluyorlar.Semrush’un araştırması, web sitesi sahiplerinin genellikle teknik SEO ile mücadele ettiğini gösteriyor.Bu hiç de şaşırtıcı değil, çünkü ortalama SEO kontrol listesi, bir sitenin gerçekten başarılı olabilmesi için ele alınması gereken bir düzineden fazla sorun içeriyor.

Ama hangi SEO sorunlarına gerçekten odaklanmak gerekiyor?

Gerçek verileri kullanarak öğrenmeye karar verdik. Belirlemek için semrush’un Site Denetim aracını kullanarak 100.000 web sitesinde ve 450 milyon sayfada anonim veriler topladık:

  • Üst SEO sorunları
  • Bu sorunların kaç siteyi etkilediğini.

Bu makalede, en yaygın sayfa, teknik SEO ve web sitesi sorunları ve onlar arama motoru sıralamalarını nasıl etkileyebilir yolu hakkında bilgi listesini bulacaksınız.

1. Yinelenen İçerik

Google, yinelenen İçeriği “Diğer içeriklerle tamamen eşleşen veya kayda değer bir şekilde benzer olan etki alanları içinde veya etki alanları arasında önemli içerik blokları” olarak tanımlar.”

Araştırmamıza göre, web sitelerini etkileyen en yaygın SEO sorunu , analiz ettiğimiz sitelerin yüzde 50’sinde bulduğumuz yinelenen içeriktir.

Yakın tarihli bir Google Q&A oturumu sırasında , Google’da arama kalitesi Kıdemli Stratejisti Andrey Lipattsev, yinelenen içerik cezası diye bir şey olmadığını belirtti.

Ama bu sadece görmezden gelebileceğiniz bir şey olduğu anlamına gelmez.

2. Eksik alt etiketler ve bozuk görüntüler

Görüntüler içerik pazarlamanın önemli bir parçasıdır. Ama onlar da büyük SEO sorunları oluşturabilir.

Araştırmamız, sitelerin yüzde 45’inin eksik alt etiketleri olan görüntülere sahip olduğu ve yüzde 10’unun dahili görüntüleri kırdığı sonucuna vardı. Bunların her ikisi de sorunlu.

Alt etiketlerle başlayalım. Resim araması için önemlidirler. Arama motorları oldukça zekileştirilmiş olsa da, alt etiketleri onları görüntüleri hakkında ne olduğunu anlamalarına yardımcı olur.

Kırık görüntüler, aşağıda daha ayrıntılı olarak bakacağımız kırık bağlantılarla aynı sorunlara neden olur.

Kırık bağlantılar, kullanıcılar ve arama motorları için çıkmaz sokaklardır ve kötü bir kullanıcı deneyimi oluşturdukları için arama motorlarının web sitenizi düşürmesine neden olabilirler.

3. Başlık Etiketi Sorunları

Arama motorları, hangi sayfaların ne hakkında olduğunu belirlemek için başlık etiketlerini (sayfa başlıkları) kullanır.

Başlık etiketleri arama listelerinin en üstünde görünür, bu da web kullanıcılarının bağlantınızı takip edip etmeyeceğine karar vermelerine yardımcı oldukları anlamına gelir.

Başlık etiketleri de sayfanızdaki en önemli SEO öğelerinden biridir. Doğru şekilde optimize edilmiş başlık etiketleri sıralamanızı olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Başlık etiketleri ile ilgili dört büyük SEO sorunu

  • Yinelenen başlık etiketleri sitelerin yüzde 35’ini etkiler.
  • Aşırı uzun başlık etiketleri, sitelerin yüzde 15’ini etkiler.
  • Eksik başlık etiketleri, sitelerin yüzde 8’inde sorunludur.
  • Sitelerin yüzde 4’ünde çok kısa olan başlık etiketleri bulduk.

Daha önce de belirtildiği gibi, Google her zaman kullanıcılara benzersiz içerik sunmak istiyor.

Ancak eksik ve yinelenen başlık etiketleri, kullanıcılara veya arama motorlarına bir sayfanın içeriğiyle ilgili bilgileri sağlamazlar ve bir sayfanın değer sağladığını bildirmezler.

Başlık etiketinizin uzunluğu, arama sonuçlarında başlığınızın ne kadarının görünür olduğunu etkilediğinden önemlidir.

En son haberlere göre , kullanılan cihaza bağlı olarak, Google 70-71 karakter gösterebilir, bu nedenle anahtar bilgileri (seçtiğiniz anahtar sözcük dahil) bu aralıkta tutmak iyi bir fikirdir.

SEO Hataları

4. Meta Açıklamaları

Arama sonuçlarında gösterilen Meta açıklamaları, web kullanıcılarının sitenizi ziyaret edip etmeyeceğine karar vermelerine yardımcı olur.

Meta açıklaması sayfa sıralamasını doğrudan etkilemese de, meta açıklamasının önemi sayfa TO’YU Etkiler, Bu da önemlidir.

Araştırmalarımız, sitelerin yüzde 30’unun yinelenen meta açıklamaları olduğunu ve sitelerin yüzde 25’inin hiç meta açıklamaları olmadığını göstermektedir.

Yine, WordPress kullanıyorsanız, doğru SEO eklentisi, tüm içeriğinizin meta açıklamalarına sahip olmasını sağlamak için kurallar ayarlamanıza yardımcı olacaktır.

5. Kırık iç ve dış bağlantılar

Kırık bağlantılar büyük bir SEO sorunu olabilir.

Siteniz büyüdükçe ve kaynakları güncellediğinizde, bir veya iki bozuk Bağlantı Sorun olmayabilir.

404 sayfası düzgün bir şekilde ayarlanmışsa, hiç sorun değil, ama yüzlerce varsa ne olur?

Bu, kırık bağlantıları potansiyel bir tehlike haline getirir.

Bunun birkaç nedeni vardır, ancak her şeyden önce, bir kullanıcı istedikleri yararlı bilgiler yerine bir 404 sayfası görmek istemez.

Ayrıca, kullanıcılar sitenizi düşük kalite olarak algılayacaktır.

İkincisi, kırık bağlantılar tarama bütçenizi boşa harcıyor. Arama motoru botları web sitenizi her ziyaret ettiğinde, belirli sayıda sayfayı tararlar, ancak sitenizin tamamını değil.

Çok sayıda kırık bağlantınız varsa, botların dikkatini sayfalarınızdan aktarma riski taşırsınız, ki bu aslında önemlidir, sayfalarınız taranmaz ve dizine eklenmez.

Araştırmamız, taradığımız sitelerin yüzde 35’inin kötü HTTP durum kodlarını döndüren iç bağlantıları kırdığını gösterdi (bunların yüzde 70’i 4xx sayfa bulunamadı veya benzer bir kod türüdür.)

Analiz ettiğimiz sitelerin yüzde yirmi beşi dış bağlantıları kırmıştı.

Uzun vadede, bu sorun, arama motoru sonuçlarında görünecek sayfa sayısını azaltabilir ve sayfa otoritesini de bozabilir, bu nedenle düzeltmeniz gereken bir şeydir.

6. Düşük metin-HTML oranı

Analiz ettiğimiz sitelerin yüzde 28’inde uyarı düşük metin-HTML oranını gördük. Bu, bu sitelerin insanların okuyabileceği metinden orantılı olarak daha fazla arka uç HTML kodu içerdiği anlamına gelir.

Yüzde 20’den itibaren kabul edilebilir bir alt sınır öneriyoruz. Çoğu zaman, bu uyarı, ele almanız gereken diğer SEO sıralama sorunlarının bir işaretidir.

Örneğin, düşük bir metin-HTML oranı bir işareti olabilir:

  • Kötü kodlanmış bir web sitesi (geçersiz kod ve aşırı Javascript, Flash ve satır içi stil ile)
  • Spam gönderenlerin yaptığı bir şey olan gizli metin, bu arama motorları için kırmızı kart demektir.
  • Yavaş bir site, daha fazla kod ve komut dosyası sayfası içerirse, daha yavaş yüklenir ve sayfa yükü önemli bir SEO faktörüdür.

Bu uyarının göründüğü sayfaları kontrol ederek bu sorunu düzeltin ve:

  • Sayfa boyutunu azaltmak ve hızı artırmak için gereksiz kodu kaldırma
  • Satır içi komut dosyalarını ve stilleri ayrı dosyalara taşıma
  • Gerektiğinde ilgili sayfa metni ekleme.

7. H1 Etiketi Sorunları

Tarihsel olarak, başlık etiketleri sayfadaki en önemli içeriği gösteren SEO’nun çok önemli bir parçası olmuştur.

Herhangi bir sayfada, genellikle içeriğin başlığı için sadece bir H1 etiketi olmalıdır.

HTML5’İN kullanımı başlık etiketlerinin nasıl kullanıldığını değiştirmiş olsa da (artık bir sayfada birden fazla H1 olabilir), başlık etiketleri yine de hem arama motorları hem de web kullanıcıları için yararlı bir hiyerarşi oluşturur.

Araştırmamız, analiz ettiğimiz sitelerin yüzde 20’sinin birden fazla H1 etiketi olduğunu, yüzde 20’sinin H1 etiketi eksik olduğunu ve yüzde 15’inin başlık etiketi ve H1’de yinelenen bilgilere sahip olduğunu gösterdi.

Bu nedenle, başlık etiketleri ve başlık etiketleri arasındaki farkı bilmek önemlidir. Başlık etiketinizde yer alan bilgiler arama sonuçlarında görünür; başlık etiketleri okuyucunuzun sayfanızda gördüğü şeydir.

8. Çok fazla sayfa bağlantıları

Bağlantı doğru almak zordur. Muhtemelen araştırdığımız sitelerin yüzde 15’inin bazı sayfalarda çok fazla sayfa bağlantısı vardı.

Google, bir sayfadaki bağlantı sayısını bir süre önce belirli bir sayının altında tutma gereksinimini hayata geçirdi. İyi bir SEO için, ilgili ve yüksek kaliteli bağlantıları içeren doğal bir bağlantı profiline sahip olmak anlamına gelir.

Çok fazla bağlantı sayfanızın değerini düşürür ve trafiğinizi yönlendirdiği için düşürür. Ancak bu bağlantılar alakalı ve kullanışlı ise, siteniz hala iyi sıralanacaktır.

Bir sayfa bağlantısı sorununu çözmek için bir bağlantı denetimi yapın ve söz konusu sayfadaki tüm bağlantıların gerçekten değer kattığından emin olun. Aksi takdirde, SEO geliştiremez ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamayamazsınız.

9. Yanlış Dil Bildirimi

İnternette, izleyicilerimiz küresel. Bu nedenle, sayfadaki metnin varsayılan dilini bildirmek için sayfaya bir dil bildirimi eklemek önemlidir.

Araştırmamızda, web sitelerinin yüzde 12’si bunu yanlış anladı.

Bir dil bildirimi önemli bir araçtır:

Dil bildirimini doğru aldığınızdan emin olmak için bu dil kodları listesini kullanın. Google, doğru kişilerin doğru içeriği görmesini sağlamak için dil bildirimini kullanacaktır.

Bu, Serp’lerinizi doğrudan etkilemeyebilirken, SEO’nun önemli bir parçası olan sayfalarınızın alaka düzeyini artırmaya yardımcı olacağını unutmayın .

10. Geçici Yönlendirmeler

Yeniden yönlendirme, arama motorlarının bir sayfanın ne zaman taşındığını bilmesine izin vermek için mükemmel bir yoldur, böylece herhangi bir sayfa yetkisini kaybetmezsiniz.

Bununla birlikte, kalıcı (301) ve geçici (302) yönlendirmeler arasında SEO açısından büyük bir fark vardır. Analizimiz, baktığımız sitelerin yüzde 10’unun geçici yönlendirmeler içerdiğini gösterdi.

Tabii ki, sonunda, Google bir 302 yönlendirmesinin kalıcı olduğunu ve 301’e dönüştürdüğünü fark edebilir, ancak kötü optimizasyon ve trafik kaybını önlemek için, sürecin kontrolünü ele geçirirseniz daha iyi olur.

Bir sonraki yazımızda seo error checker hakkında bilgi vereceğiz lütfen takipte kalınız.

Bir önceki yazımız olan Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi