Batuhan KAYA – SEO – Yazılım – Kişisel ve Güncel Blog

Site 1. rengi

Site 2. rengi

Topbar rengi

Menü ikon

Menü hover

Menü arama

Footer rengi

Tasarım

2020’de Dijital Pazarlama Nasıl Değişecek

SEO
07.04.2020
4
2020’de Dijital Pazarlama Nasıl Değişecek

Dijital pazarlama 2020’de büyük ölçüde değişecek. Ve ne yazık ki, pek çok değişiklikten hoşlanmayacaksınız.

Hayır hayır, rekabet açısından değişiklik demek istemiyorum. Zaten her yıl pazarlama daha pahalı ve daha rekabetçi olur biliyorum.

Sadece aşağıdaki grafiğe bakın; bu Google’ın yıllık geliri. Gördüğünüz gibi, son durgunluk sırasında Google daha fazla para kazandı.

Dijital pazarlama değişimini bu kadar çok görmenin en büyük nedenlerinden biri, yeni teknolojilerin benimsenmesidir. Ama aynı zamanda web siteleri doymuş oluyor … web üzerinde 1.805.260.010 web sitelesi vardır .

Bu, bu dünyadaki her 4 kişi için 1 Web sitesi olduğu anlamına gelir. Bu delilik!

Öyleyse, içine dalalım… işte dijital pazarlama bu yıl nasıl değişecek.

Köklü değişim # 1: SEO eskisi gibi olmayacak!

Bundan başlayacağım Çünkü bundan nefret edeceğini biliyorum. SEO sesli aramaya doğru hareket ediyor.

2018’de, her 5 yetişkinten 2’si günde bir kez sesli arama kullandı. Ancak 2020’de, tüm aramaların %50’si comscore’a göre sesli arama yoluyla yapılacaktır.

Ve sadece cep telefonlarında veya dizüstü bilgisayarlarında mikrofonlarına konuşan insanlar olmayacak, web taramasının %30’u ekrana sahip bir cihazda gerçekleşmeyecek . Bu, daha fazla kişinin Google Home veya Alexa gibi cihazlar aracılığıyla arama yapacağı anlamına geliyor.

Niçin?

Sesli arama söz konusu olduğunda 1. sayfada olmak önemli değil. Google, web sitenizden çeker veya çekmez.

Ve ikincisi, insanlar web sitenize gitmeyecek çünkü sesli arama dönüşümleri daha düşük olacaktır. Google sadece onlara cevap verecek. En azından, bunu pazarlamacılar olarak nasıl çözeceğimizi anlayana kadar.

Ancak sesli aramaya kötü bir şey olarak bakmak yerine, sadece bu şekilde düşünün, hiç kimse bununla ilgili makaleleri okumayı önemsemiyor, bu da çoğu SEO’nun buna hazırlıklı olmayacağı anlamına geliyor.

Bu, rekabetin önüne geçmek ve pazar sesini kullanmaya geçmeden önce trafiği ortadan kaldırmak için bir şans.

Sesli arama trafiğinizi nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı öğretecek bazı makaleler:

  • Sesli arama için kesin Rehber
  • Sesli arama nasıl Optimize edilir (4 basit strateji)
  • Sesli Arama’dan ekstra trafik nasıl alınır

Köklü değişim # 2: algoritma güncellemelerinin daha karmaşık olacak!

Moz algoritması changelog’a göre, 2018’de 12 adet güncellemeleri vardı.

2017’de 13 güncellemeleri vardı ve 2016’da 11 vardı. Başka bir deyişle, Google, onaylanmış güncellemeleri “doğrulanmamış” olanlarla birleştirdiyseniz, yılda 0rtalama 12 güncelleme almaktadır.

Ama eski güncellemelere bakalım…

17 Temmuz 2015’te Google Panda 4.2’yi yayınladı. Panda güncellemesinden nefret etmiş olabileceğinizi biliyorum, ama çok kötü değildi . Tüm Google, düşük kaliteli içeriğe sahip spam sitelerinden kurtuldu.

Yinelenen içeriğe sahip binlerce 300 kelimelik blog yazısı olan siteleri sıralamak istemediler.

Bunun için onları suçlayabilir misin?

Ve Google’ın 27 Eylül 2016’da Penguin 4.0 güncellemesinde yaptığı değişiklik ne olacak?

Spam bağlantıları oluşturduysanız, artık sizi cezalandırmazlar, çoğu durumda bu bağlantıları devalüe ederlerdi.

Bu, bir ton geri bağlantı satın almak ve yakalanmak gibi gölgeli bir şey yaptıysanız, bu bağlantılar tüm sitenizin yasaklanmasına neden olmak yerine sadece de-valued olacaktır.

Şimdi en son algoritma güncellemelerine bakarsanız, yenmek daha karmaşık ve zorlaşıyor. Çünkü teknoloji çok hızlı gelişiyor.

Google artık bir sitenin iyi olup olmadığını anlamak için içerik ve backlink sayısı gibi metriklere bakmak zorunda değil. Kullanıcı metriklerine bakabilirler, örneğin:

  • Kullanıcılar sitenizde Google’daki diğer sıralanmış sitelerden daha fazla zaman harcıyor mu?
  • Marka sorgularınız zamanla artıyor mu? Yoksa insanlar seni bir marka olarak görmüyor mu?
  • İnsanlar sitenizi daha çekici buluyor mu … başka bir deyişle, tıklama oranınız daha yüksek mi?

Google’ı yenmek istiyorsanız, zihniyetinizi değiştirmelisiniz. Google’ı anlamakla ilgili değil, kullanıcıları anlamakla ilgili .

Google’ın bir amacı vardır: kullanıcıların en çok sevdiği siteleri sıralamak. Bu, insanların geri gelmesine, Google’ı kullanmaya devam etmesine ve genel gelirlerini artırmasına neden olur.

Kendinizi kullanıcılarınızın ayakkabılarına koyabilirseniz, bunu yapmak için daha uygun olacaksınız.

Bunu yaparken ilk adım birisi herhangi bir anahtar kelime için bir arama gerçekleştirdiğinde, onlar sadece bir arama gerçekleştirmiyor , onlar sorununa bir çözüm arıyor bunu fark etmelisiniz.

Onların arama niyetini anlayarak, daha olası ve onların sorunlarını çözmek mümkün olacak. Ubersuggest gibi araçları, size uzun kuyruk cümleleri göstereceği için size yardımcı olsun diye kullanabilirsiniz (insanların çözmeye çalıştığı sorunlar).

Bunu yaptıktan sonra, insanların hak ettiği en iyi deneyimi, en iyi ürünü veya hatta hizmeti yaratabileceksiniz.

Bu, sitenizin algoritmalarını daha karmaşık hale getirirken bile uzun vadede sürekli olarak sıralamasını etkileyecektir.

Köklü değişim # 3: Şirket kurmak

Dropbox’ı tanıyor musun?

Tabii ki, bu bir multi-milyar dolarlık şirket … ve muhtemelen bilgisayarınızda yüklü olması gerekiyor.

İlk çıktıklarında, Google AdWords aracılığıyla kullanıcı edinmeye çalıştılar. Bir müşteri elde etmek için onlara ne kadar mal olduğunu tahmin edebilir misiniz?

200 $ile 300 $arasında değişiyordu.

Peki Dropbox maliyeti ne kadar biliyor musunuz?

Yılda 60 dolar.

Matematik işe yaramıyor. Neden sadece 60 dolar ödeyen bir kullanıcı elde etmek için 200 dolar harcıyorsunuz?

Birisi size 60 dolar ödediğinde bile, hepsi kar olmuyor. Bu nedenle, Dropbox büyüme hack’i kullanarak büyümek zorunda kaldı .

Dropbox size daha fazla boş alan için arkadaşlarınızı davet etmenizi ister ve daha fazla kullanıcı kazanır. Bu büyüme hack’i için büyük bir örnektir. Ve bu şekilde milyar dolarlık bir şirkete dönüştüler.

Günümüzde, şirket içinde benzer bir davet akışı oluşturduysanız, o kadar iyi çalışmayabilir. Artık dropbox’ın nasıl büyüdüğünü örnek alarak onlar gibi bir şirket kuramazsınız.

Facebook’un nasıl büyüdüğünü hatırlıyor musun?

Kaydolduğunuzda, e-posta adres defterinize girerler ve kişilerinizin her birine, istemeseniz bile Facebook’u kullanmaya davet eden bir e-posta gönderirler.

Bu bir yöntem, Facebook’un bugün bildiğimiz yüz milyar dolarlık şirkete dönüşmesine yardımcı oldu.

Günümüzde, arkadaşınızın sizi yeni bir siteye veya sosyal ağa katılmaya davet ettiğini söyleyen bir e-posta alırsanız, muhtemelen bunu görmezden geleceksiniz.

Yine, artık sadece bir pazarlama yönteminden yararlanarak büyük bir iş inşa edebilirsiniz.

Bu yüzden, sizin için ne anlama geliyor?

Her şeyden önce, karlı popüler pazarlama yöntemleri çabuk doyuyorlar ve rakipleri hemen artıyor.

İçerik pazarlama ve ücretli reklamlardan sosyal medya pazarlama ve SEO e-posta pazarlama için …

Uzun vadede bir işi iyi yapmak için tek seçenek.

Sadece tek bir yöntem artık işinizi yapmaz. Ama hepsini birleştirirseniz, işinizi büyütebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Nihai SEO aracı: Ubersuggest 3.0 başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BATUHAN KAYA » Kişisel Blog -
ankara tanıtım filmi